08 november 2007

"Met het oog op morgen"


Vanmorgen, voor de regen en harde wind die verwacht wordt, nog even een klein rondje gemaakt. Omdat de wegen in de polder erbarmelijk vervuild zijn door klei enz. heb ik besloten om m’n heil te zoeken in noordwestelijke richting. Vanaf Middenmeer richting Schagen langs de Schagerweg over een mooi geasfalteerd fietspad. Iets voorbij Schagen linksaf richting Schagerbrug, vervolgens St.Maartensbrug en als laatste Burgerbrug allemaal kleine dorpjes die langs de Groote Sloot liggen. Aan beide kanten van deze sloot ligt een weg genaamd Grote Sloot, ik heb de voor mij rechts liggende Grote Sloot genomen omdat daar minder verkeer langs gaat en het voor mij veiliger leek. Net voor St.Maartenbrug staat in de Groote Sloot een monument, beter bekend als het boerderij geraamte, je kunt er naar “binnen” maar binnen is ook weer helemaal buiten en “met het oog op morgen” is het de meest ideale bouwconstructie bij harde wind en storm zoals dat is voorspeld voor vanavond, vannacht en morgen. Aan het einde van de weg die uitkomt bij het Noordhollandskanaal ben ik linksaf gegaan om via Krabbendam, Warmenhuizen en Waarland de Hartweg op te zoeken waar ik tot slot via Winkel weer de Wieringermeer in ben gereden om na 62 km weer thuis te staan. Hiermee is de totaalstand van de kilometerteller op 21.014 km gekomen, allemaal echte ontspannen kilometers, gewoon genieten in een Quest.

Geen opmerkingen: