08 mei 2008

Het laatste bollenveld van 2008 ?




Wat later dan ik gewoon ben schrijf ik nu nog een stukje over de rit van vandaag, ik was al op tijd van huis en was vanavond rond half 9 pas thuis en de afstand, slechts een ruime 80 km, meer niet. Voor ik op weg ging naar het voor mij vertrouwde adres in Zuidoostbeemster had ik bedacht dat mijn vriendin het mogelijk wel leuk zou vinden als ik vandaag een tijdje zou blijven dus had ik wat andere kleding meegenomen en ik had gelijk, haar eerste opmerking was nadat ik me had omgekleed “Wat vind ik dat leuk”. Zo zie je maar altijd fietsen is ook niet alles, op deze manier is het op z’n tijd veel beter voor alles om samen te zijn. Er kwamen meer mensen op visite dus er viel best wat te praten en later op de dag heb ik me nuttig proberen te maken door het onkruid in het gazon te bespuiten met een bestrijdingsmiddel, wie zei er dat dit niet milieu vriendelijk was ? Gewoon een mengseltje wat wel onkruid maar geen gras bestrijd. Onderweg zag ik, dat het perceel tulpen, waar ik zaterdag nog een foto van had gemaakt, al helemaal “gekopt” was, het is gelijk een triest gezicht zo’n kaal veld met hier en daar nog een vergeten bloem. Dat wil zeggen dat we weer een jaar moeten wachten op nieuwe velden met zulke prachtige kleuren, want tulpen blijven, hoewel kort, nog steeds de mooiste kleurenmengeling in zulke grote oppervlakten. Als ik van de afgelopen dagen de kilometers bij elkaar optel gaat het wel erg hard, meer als 520 km in die paar dagen, het totaal is op dit moment 27.600 km precies.

Geen opmerkingen: