29 mei 2008

"Te Land, ter Zee en in de lucht"




Wat beweegt een mens er toe om in zo’n “gekke banaan” te fietsen, ja zo vroeg ik mij vanmorgen af, wat beweegt een mens er toe om hoog in de lucht aan zo’n nylon doekje met touwtjes te hangen. Zo rond 10 uur vanmorgen draaide ik onder het viaduct bij de Medemblikkersluisweg door en zag tot mijn verbazing iemand hoog ik de lucht hangen aan voornoemd “niemandalletje” ik kon niet horen of er een aandrijving bij werd gebruikt maar dat moet haast wel maar dat je bij zo’n bewolkte lucht toch de ruimte ingaat geeft aan dat het om een liefhebber gaat die op één of andere wonderlijke manier omhoog is gekomen. Toen ik net het dorp uit ging werd ik staande gehouden door een mevrouw die heftig gebarend te kennen gaf dat ze iets van plan was, ze vroeg in half Nederlands half Duits of ze een foto mocht maken, bij het gesprek wat toen volgde vertelde ze dat ze zo’n 40 jaar geleden een tijdelijk onderkomen had gehad bij de familie Brak en dat ze nu weer in de gelegenheid was om terug te keren naar deze familie, ze kwam zelf uit Zwitserland en daar had ze zo’n “Gele Klomp” nog niet eerder gezien, zo zie je maar internationale belangstelling voor de Quest, maar dat is niet nieuw. Ik heb maar een klein rondje gemaakt en ben via de haven van Medemblik naar de dijk gegaan, het leek nogal vol in de haven was mijn eerste indruk, dat bleek ook te kloppen. Een paar weken geleden toonde alles nog leeg en nu was het gewoon vol, oorzaak, de z.g. “Bruine Vloot” lag er met een aantal boten maar ik kon niet zeggen dat die boten nou allemaal zo “bruin” waren. Een mooi gezicht was het wel en zo kon ik het niet laten om er even een plaatje van te maken voor de verzameling. Na iets van 40 km meen ik was ik weer bij de stal en stond het totaal op 28.466 km.

Geen opmerkingen: