04 juni 2009

Molentocht



Donderdagmorgen 4 juni 2009, een koude gure wind en een temperatuur op dit uur van de dag van net 9,7 graden, het weer is het meest gebruikte onderwerp voor het beginnen van een gesprek maar ook voor mij deze keer het begin van de story van dit ritje. Zo rond 9 uur kwam het eerste teken van leven bij mijn zoon vandaan, hij had wat te vragen en te bieden m.b.t. internet en daarbij was zijn eerste opmerking “Geen fiets-weer he” ik kon dat helemaal beamen, het leek er nog niet op. Hij heeft de laatste tijd vaak dienst van ’s middags tot ’s avonds laat en is zodoende ’s morgens vaak thuis, hoewel zijn functie m.b.t. onderricht geven in de nieuwste communicatie mogelijkheden bij de politie zeer binnenkort zal zijn volbracht voor het grootste deel van Noord-Holland, kon hij vanmiddag/vanavond nog aan de bak in Haarlem. Toen ik me uiteindelijk toch maar had omgekleed ben ik eerst even bij hem langs gegaan om het bekende “bakkie troost”, de Quest stond gelukkig onder een luifel zodat het niet kon inregenen want op dat moment kwam er weer genoeg. Na enige tijd leek het toch droog te blijven en heb ik alle moed verzameld en ben op pad gegaan richting Wervershoof, eerst langs mijn oudste broer, die was niet aanwezig maar dat vermoeden had ik al, dagopvang op een zorgboerderij, het is niet anders. Van dit adres door naar Zwaagdijk even bij één van mijn zussen langs en daar weer een “bakkie” gedaan. Het was ondertussen vrij redelijk weer geworden en als je om de buien heen kon rijden bleef het aldoor droog, slechts een paar keer begon het wat te regenen en moesten handmatig de brillenglazen weer “doorkijk waardig” worden gemaakt. Mijn rondje is verder vlot verlopen en op de Noordschermerdijk ben ik nog even gestopt om een paar foto’s te maken van de molens die daar staan. Enige tijd geleden toen ik hier langs reed viel het op omdat bij 2 molens de “koppen” helemaal kaal waren omdat er nieuw riet op zou komen. Nu is dat helemaal gerealiseerd en kunnen ze er weer een aantal jaren mee toe. De rit van vandaag eindigde na iets van 85 km waarmee de totaalscore nu op 44.545 km is gekomen.

Geen opmerkingen: