09 juni 2009

Watertuin Jonkersvaart



Vandaag zomaar een keer niet gefietst, oorzaak, andere bezigheden die voorrang verdienden. Wel heb ik de foto’s van afgelopen weekend met de familie nog eens doorgebladerd en daarbij is één foto steeds meer in beeld gebleven, de z.g. “Blauwe Lis” . We hebben in het plaatsje Marum een watertuin bezocht aan de Jonkersvaart, echt een prachtige tuin waar de liefhebbers en kenners, en dat zijn de meesten van de familie, helaas ik niet, uren konden rondlopen. Ik vind zo’n tuin prachtig maar heb zelf geen “groene vingers” alles wat bij mij in de tuin komt heeft een kans van overleven als ik er maar niet bij moet blijven staan. Grasmaaien vind ik belangrijk en dat doe ik ook geregeld en nooit met tegenzin, daar knapt het altijd van op en geeft een verzorgde indruk, maar verder, hou maar op, als zoon van een tuinder heb ik nooit de ambitie gehad om in die richting mijn brood te verdienen en tot op de dag van vandaag heb ik daar nooit spijt van gehad. Wat ik wel leuk vond in die prachtige tuin in Marum, foto’s maken van diverse struiken, bomen, bloemen en koikarpers want die zwommen er ook in een grote vijver en zo kwam ik vandaag een paar van die foto’s tegen die ik best in dit verhaaltje durf te plaatsen. En een volgend verhaal zal zeker weer het gevolg zijn van een rondje “Questen”

Geen opmerkingen: