19 januari 2010

Kees de "Bandenman"


“Om half 11 is de koffie klaar” dat schreef Kees gistermiddag in reactie op mijn blog. Ik heb toen bericht terug geschreven dat ik mijn best zou doen en om klokslag half 11 stond ik bij de familie van Hattem op de “stoep”. Marian en Kees hadden net bezoek van Anneke die ook op de koffie af was gekomen en zo zaten we binnen de kortste keren aan een heerlijk vertrouwd “bakkie leut”. Kees had 2 buitenbanden voor mij meegenomen vanaf Dronten toen hij Quest 380 op heeft gehaald met nog wat toebehoren. Nadat ik één en ander afgerekend had heb ik de nieuwe Quest nog even bewonderd, echt bewonderd want wat ziet het er, vooral m.b.t. de elektronica, allemaal weer een stuk beter uit als bij die van mij. De mannen van Velomobiel blijven door ontwikkelen en dat is te zien ook. Remlicht, mistachterlicht, enorm sterk/helder voorlicht waarbij de keuze van Kees viel op dezelfde luxe als die Wim in zijn Quest heeft en dan, wat vooral opviel, is de enorm felle signalering van de richtingaanwijzers, echt allemaal super positieve verbeteringen. Na mijn bezoek aan de “bandenman” ben ik nog even een stukje doorgereden naar Zuidoostbeemster en heb een kort bezoekje gebracht aan mijn vriendin. Even bijkletsen, een broodje, wat drinken enz., volgende keer maar wat rustiger aan doen want alle keren als ik zo’n stukje heb gereden kan ik mijn kleren wel wringen, gelukkig heb ik altijd een reserve uitrusting mee en kan zodoende weer droog en warm rondlopen voor ik weer op pad ga. Het is nog steeds droog en gelukkig ook niet mistig, via de Purmerenderweg naar de Oostdijk gereden en zo richting Oosthuizen, het was toch wat minder aan het worden met het weer, het zicht werd steeds minder en langzaam kwam ik in een dichte mist te rijden, dus licht aan en extra opletten bij het oversteken van de verschillende kruisingen. Het was, ondanks dit laatste, weer een heerlijk ritje wat mij na 93 km weer thuis bracht.

Geen opmerkingen: