11 januari 2010

Sterkte met afkicken





Het was weer geweldig, hoewel het een klein rondje was heb ik er toch weer erg van genoten. Wim reageerde laatst nog met “sterkte met afkicken de komende dagen” ik kan zeggen dat het goed met me gaat. En die afkick verschijnselen zijn momenteel weer heel ver verwijderd van mijn instelling, “gewoon gaan met die banaan”. Dat klinkt allemaal wel erg stoer maar toen ik eindelijk het besluit had genomen om te gaan had ik me al wel gerealiseerd dat het moeilijk zou worden om hier de straat uit te fietsen. Maar dat is dan hooguit 100 meter en dan zit ik op een weg die beter te berijden is en vervolgens de Brugstraat, de “hoofdverkeersader door het dorp” die helemaal sneeuwvrij en schoon is voor alle weggebruikers. Ik heb maar gekozen voor wegen waarvan ik het vermoeden had dat ze schoon waren en zo heb ik een rondje gemaakt van een ruime 40 km. Langs de Flevoweg, die parallel loopt aan de A7, was het goed te zien dat er sneeuwbanken geruimd waren maar verder over de Medemblikkersluisweg en vervolgens de Zuider en Noorderdijkweg was het weer heerlijk doortrappen zonder de minste rommel op de weg. Bij de haven van “Oude Zeug” ben ik even naar boven gereden om over het IJsselmeer te kijken of er nog iets te zien was. Weinig , het enige dat opviel was een jongeman die in zijn eentje over het kwalitatief slechte ijs van het IJsselmeer liep, een behoorlijk eind uit de kust (op de achtergrond zijn de sluizen in de Afsluitdijk te zien) en dan te bedenken dat het daar redelijk diep is, onverantwoord in mijn ogen, maar wie ben ik om daar over te oordelen. Net voor het Robbenoordbos ben ik linksaf geslagen en heb de kortste weg naar Middenmeer genomen over Wieringerwerf wat het rondje compleet heeft gemaakt op 41,5 km.

Geen opmerkingen: