30 november 2010

Fietsen bij temperaturen onder nul





Het was redelijk te doen vandaag, niet dat het nou direct warm was maar last van de koud had ik eigenlijk ook niet, een beetje koude voeten maar dat is het enige. Ik weet wel voor koude voeten is ook een oplossing met verwarmde inlegzooltjes en batterijen maar er moet toch nog iets natuurlijks overblijven anders kom ik er misschien helemaal niet meer uit omdat het zo lekker zit in de Quest. Vanmorgen waren de berichten dat het vanmiddag mogelijk beter zou zijn dus heb ik zo lang gewacht en inderdaad toen ik vanmiddag van start ging scheen de zon. Richting de Obdammerdijk om zus Gerda te feliciteren met hun pastoor die tot Prins Carnaval is gekozen, ja ja, Paul Vlaar is weer volop in de belangstelling, vanmorgen werd hij door Petra Grijzen van Ochtendspits aan de tand gevoeld over zijn nieuwe levensfase, Paul noemde het een katholiekfeest dus dat is altijd goed. Na de koffie ben ik langs de Lage Hoek gereden en heb de ophaalbrug als wintersplaatje vast gelegd, vervolgens via de Zomerdijk achter Spanbroek Wadway en Wognum om naar Zwaag gereden om later via Westwoud en Hoogkarspel weer op Middenmeer af te gaan. Onderweg moest ik een paar keer stoppen omdat de passerende vrachtauto’s zo veel dooiwater vermengd met pekel opspatten dat het schermpje nogal besmeurd werd en het zicht daardoor beperkt werd. Na Medemblik ben ik later via de Tussenweg gereden en heb nog een foto gemaakt van de “boerderij” van Kn.Iwema, die lag nu vermalen op een hoop omdat er binnenkort wordt begonnen met de bouw van het volgende glasbedrijf dat in fases wordt opgezet om uiteindelijk 125 ha groot te worden. Bij het binnen rijden van Middenmeer, bijna in mijn achtertuin, heb ik ook de rietdekkers nog maar “meegeknipt” ze zijn bezig de nieuwe garage van familie Vos van een rietendak te voorzien. Ook de besmeurde Quest heb ik maar vastgelegd en thuis gekomen meteen weer gewassen want een vieze fiets, dat kan niet. De thermometer staat momenteel op -1,8 C. en de gevoelstemperatuur zal nog wel iets lager zijn maar het was toch een heerlijk ritje van 67 km.

Geen opmerkingen: