05 januari 2011

Geschiedenis van "Willy"





Het was een tijdje flink zoeken als je op terrein komt waar je nog nooit eerder bent geweest. Gisteravond had ik een gesprek met mijn zwager Tom, enkelen kennen hem mogelijk van afgelopen zondag als gastheer bij de tussenstop aan de Obdammerdijk, zo in het gesprek kwam de ligfietsboot van Ymte ter sprake die volgens de gegevens op Wim’s blog 17 km per uur kan halen. Tom had er al vaker over gesproken, als echte “denker” had hij mij wel eens toevertrouwd dat hij ooit nog wel eens een fietsboot of kano wilde gaan ontwerpen, “Dat lijkt mij het einde” zo vertelde hij, “Het zit ook in de familie want mijn opa had ooit een binnenvaartschip, een kleintje hoor, maar voor die tijd al een leuk vrachtbootje en die schijnt momenteel te koop te zijn en ligt geloof ik in de haven van Den Oever”. Ik heb hem beloofd om morgen, dus vandaag, op onderzoek uit te gaan om te kijken of de geruchten op waarheid berusten. Het bleef vandaag lang “hufterig” koud vond ik zelf maar na de middag ben ik toch op pad gegaan, op naar Den Oever voor mij vlakbij even op en neer plus rondrijden in de haven was net 37 km. Inderdaad na wat zoeken vond ik het bewuste scheepje het zag er zo op het oog geweldig goed onderhouden uit maar ik weet uiteraard niet hoe het onder de waterlijn is gesteld en helemaal niet of het technische deel in orde is maar daar ging het niet om, voornaamste was dat ik zwager Tom gerust kan stellen dat zijn opa, voor die tijd, een “joekel” van een schip bezat die nu wordt gebruikt voor sportvissen op het wad.

1 opmerking:

Guus zei

Hallo, daar hoef je in het vervolg ook niet meer naar toe, het schip is verkocht. aan ons.
Heb er een Facebook pagina over gemaakt.
Het staat je vrij om ons te volgen.
https://m.facebook.com/profile.php?id=592664707460245