02 augustus 2011

Klein rondje met Kees




Het loopt soms niet zoals je het in je hoofd hebt, vanmorgen ben ik eerst naar Medemblik gereden om daar een nieuwe fietsbroek en nog wat toebehoren te halen. Leo, de “vroegere” eigenaar stond in de zaak, wat is het geval zijn schoonzoon en dochter, die de zaak hebben overgenomen hebben 1 vrije dag in de week en dan is vader Leo de juiste vervanger. Maar juist de koersbroek die ik wilde hebben kon hij niet vinden, bleek achteraf dat die in de auto lagen die nog moest worden uitgepakt vanwege afgelopen maadag toen er in Medemblik “lappendag” was waar ook een stand was met fietsbenodigdheden. Dus een andere keer maar weer even langs gaan. Als ik in Middenmeer rij gaat mijn mobiele telefoon, “Waar zit je “ vraagt Kees, “In de fiets en ik sta in Middenmeer kom maar naar mij toe” en zo was Kees enige tijd later bij mij om een bakkie. Nadat een hele poos alle wel’s en wee’s de revue hebben gepasseerd gaan we toch nog fietsen. Kees moest even naar Jan Geel in Oostwoud dus dat is de eerste bestemming. We gaan wat door de dorpskernen en komen op plaatsen waar we niet zo vaak langs rijden. Als we in Oostwoud zijn is er geen Jan te bekennen, Annie is er wel en we zitten al snel aan de koffie en horen de ervaringen van haar vakantie die niet helemaal vlekkeloos is verlopen. Als we eenmaal weer in de fiets zitten gaan we via een voor Kees nieuw stukje route achter Hauwert om naar Zwaagdijk en zo weer naar Wervershoof te gaan waar we bij Aad en Ans ook even onze neus laten zien, na een kort oponthoud weer verder, richting Medemblik waar Ted de Lange aan zijn lunch bezig is op een bankje voor de zaak en waar op dat moment juist een familie arriveerde die een “fluisterboot” hadden gereserveerd voor vanmiddag. Even bijpraten bij Ted en dan de polder weer in, bij Middenmeer ga ik rechtdoor naar het tunneltje en Kees gaat linksaf op de Heerhugewaard aan en zo ben ik na 70 km weer binnen en zie dat de teller op dit moment op 23.606 km staat.

Geen opmerkingen: