30 augustus 2011

Zondag 28 augustus "De Bron van de Maas




Vandaag is wel een heel speciale dag, wie viert nou zijn 71e verjaardag ver van huis omdat hij graag fietst, ik, zei “de gek”, laat ik er maar niet omheen draaien want velen zullen me een beetje voor gek verklaren, met verblijf in een minuscuul tentje wat waarschijnlijk bij dauw al water doorlaat en het dan nog leuk vinden ook. Och die nacht slaap je en als het ochtend is pak je alles weer in en na het ontbijt ga je weer een stukje toeren. Vanmorgen werd ik als eerste door Marian gefeliciteerd en die had meteen post voor me, Tiny had gezorgd voor een geweldige uitnodiging die ik op zondagmorgen rond 7 uur te verwerken kreeg en dan heb ik een heel klein hartje zoals ze dat dan noemen, geweldig, dat maakt zo’n nacht in een “klamme” tent meteen een futiliteit. De rest volgde uiteraard ook snel met hun felicitaties en zo begon deze dag voor mij anders dan anders. Omdat Marian weer over alles beschikking had konden wij weer heerlijk ontbijten en na het inladen van de bagage weer op pad voor de etappe naar Nederland, op naar de familie bijeenkomst van de van Hattem’s. Onderweg in het plaatsje Geel was een koffiestop gepland en die was zeer exclusief, vlaggetje aan de camper en aan het hekwerk, een tafeltje met kopjes, de koffie klaar en een hele schaal met gebak en bovendien had Marian nog een taart gemaakt voor het geval ze geen gebak had kunnen krijgen die werd gepresenteerd met brandende kaarsjes ter ere van mijn verjaardag, zoiets maak je toch nooit meer mee, het wordt steeds mooier. Aangekomen bij het scoutinggebouw kregen we nog even een enorme regenbui op ons kop waarna we naar binnen konden.
Oma was de eerste die mij daar de hand schudde en mij feliciteerde, na koffie en gebak met vervolgens een pilsje konden we naar Ad en Jeanne, de zwager en zus van Kees, waar we konden douchen en ons omkleden. Er werd gebeld met de “chinees” waar we om 8 uur heerlijk aan tafel konden en tot slot wist men de ober zo ver te krijgen dat hij speciaal voor mij met ijs kwam opdraven waar de vlam in ging. Toch nog een geweldige verjaardag om vervolgens bij Kees zijn familie nog wat te drinken en daarna “plat” te gaan om morgen uitgerust aan de laatste etappe van een paar honderd kilometer te beginnen.

Geen opmerkingen: