13 september 2011

Kees gaf het juiste advies.




Eerst thuis een kleine reparatie verrichten aan een waterbord en dan kijken of er een mogelijkheid is om een klein rondje weg te trappen. Het is al ruim 1 uur als ik start klaar ben, nog een telefoontje “plegen” en dan op pad. Als ik het dorp nog niet uit ben bedenk ik dat Kees mogelijk ook wel op pad zou kunnen zijn of misschien nog gaat dus meteen bellen. Kees is inderdaad onderweg hij is naar Petten geweest voor een boodschap, het zal wel weer met banden te maken hebben. Hij geeft me wel het advies om maar zo lang mogelijk in westelijke richting te rijden anders is de zijwind niet prettig. Gehoorzaam als ik ben heb ik zijn raad opgevolgd en ben zo veel mogelijk recht tegen de wind in gereden en dat betekent voor mij via de Alkmaarseweg de polder uit rijden en dan richting Noord-Scharwoude en zo richting Schoorldam om vervolgens via Schoorl en de Schoorlsezeeweg aan te komen bij de Noordzee. Ik meende daar meteen maar even bij het water te kijken maar ik werd in alle richtingen gezandstraald, met de harde wind kwam er een constante zandstorm mee die te gek was om tegenin te fietsen. Dan maar rechts aanhouden en richting Hargen en daar vanaf het begin van de Hondsbosschezeewering even te kijken hoe heftig het bij zee is. Van zijwind heb ik tot nu toe nergens last gehad en door de duinen ging het ook prima. Aangekomen bij de bekende “Strandvonder” zag ik dat het een heerlijk stormpje was waarbij de “koperen man” precies in de goede richting stond, echt de “kop” in de wind. Ik meende vanaf hier langs de buitenkant naar Petten te rijden maar toen ik de fiets dwars op de wind draaide had ik alle moeite om hem “staande” te houden dus meteen terug gedraaid en nog snel een foto maken en toen rechtsomkeert naar het oosten, om kort te gaan weer op huis af. Onderweg zag ik wel dat er hard wordt gewerkt aan de N242 vanaf het Verlaat richting Middenmeer maar het zal nog wel t/m de hele maand oktober duren voordat alles weer open en zonder omleidingen zal zijn afgewerkt. Mijn rondje was na 83 km weer verleden tijd maar wel heerlijk in de frisse lucht en zeker voor herhaling vatbaar.

Geen opmerkingen: