22 oktober 2012

En als de mist weer optrekt dan .......





De start is belabberd van de nieuwe week. Vanmorgen op tijd opgestaan omdat ik het goede voornemen had om even naar Oudemirdum te fietsen maar de mist bederft alles, het zicht is bij plaatsen heel slecht en als ik dan de weg op zou gaan loop ik meer risico om met wat te harde voorwerpen in aanraking te komen. Ik denk hierbij vooral aan chauffeurs die met de pest in, en het maandagmorgengevoel van een zwaar weekend niet zo wakker zijn en aan een nieuwe werkweek beginnen, maar ook goedwillende automobilisten kunnen schrikken van zo’n geel geval wat in de mist op zou doemen, nee , liever afwachten of het vandaag nog helder zal worden. Ook na het nakijken van allerlei weersvoorspellers lijkt het me beter om voorlopig thuis te blijven en mocht het wel helderder worden dan kan ik altijd nog een klein rondje maken. Maar zo lang als er nog zoveel kunstlicht in de kassen wordt gebruikt blijf ik binnen hoewel deze verlichting ook bij bewolkt weer een “verhelderend” beeld geeft in de hedendaagse Wieringermeer. De weidse beelden van een polder met wuivend graan en de rode daken van de boerderijen is echt nostalgie aan het worden.

1 opmerking:

Gerard Koomen zei

Je maakt af en toe foto's van het scherm van je iPad maar daar is een makkelijkere manier voor.
Kijk/lees hier eens:

http://www.iphoneclub.nl/iphone-tips/basisfuncties/screenshot-maken-op-de-iphone/