18 oktober 2012

Regenachtig




Er bleef vandaag weinig tijd over waarin het droog was en zodoende werd mijn ritje voor vandaag ook extra kort, slechts 42 km. Vanmorgen van alles en nog wat doen zonder een steek op te schieten, van het kastje naar de muur en weer terug, je kent dat wel als het niet wil vlotten. De buienradar en daarmee samenhangende programma’s wel “duizend” keer gecontroleerd of het al bijna droog zal worden en elke keer was het valse hoop. Eindelijk zo tegen half 1 zag ik een optimistisch beeld en meteen omkleden en gaan. Ik was al een hele poos niet bij Jan Geel geweest dus daar ga ik even langs in de hoop dat Jan thuis is. Ik ben nog maar amper de polder uit en dan krijg ik de eerste regendruppels al, niet erg maar gewoon hinderlijk. Via wat kleine afwijkingen in de kortste route kom ik in Oostwoud waar ik meteen met een luid en duidelijk “Welkom” wordt ontvangen terwijl ik Jan nog niet zie. Als ik uit de Quest ben gestapt komt Jan al aangelopen beladen met de stofzuiger, hij krijgt morgen bezoek in het museum dus nog even de stofzuiger erdoor gehaald. Annie kwam meteen vragen of ik thee of koffie wilde, helaas, ik heb bedankt, het is pas half 2 en voor mij nog te vroeg. Jan vertelde dat hij zijn Quest net weer in elkaar had gezet, hij heeft een nieuw dradenpak gelegd en heeft de verlichting enz. duidelijk positief aangepast. Een verblindend remlicht, beter zichtbare richtingaanwijzers en ook in de “omgebouwde” spiegels zit naast richtingaanwijzers ook dag-rijverlichting verstopt en inwerking is het haast verblindend zo scherp is het zichtbaar, petje af voor zo’n vakkundig knutselaar. We hebben maar heel kort staan praten omdat ik een ietsje bezweten was en om niet al te veel af te koelen ben ik snel verder gegaan richting Onderdijk. Iets voor Onderdijk bij de pompoenenboerderij lagen weer enorm veel pompoenen inclusief bouwwerken m.b.t. Halloween. Met lichte regen heb ik Middenmeer weer gehaald en hoop volgende keer gewoon op beter weer.

1 opmerking:

Anoniem zei

Sinds ik weet van het bestaan van je blog heb ik er weer een dagelijks karwei bij!
Heb je mijn email niet ontvangen?
Leuk om na al die jaren weer van je te horen!
Bellen mag ook: 0627204702
Peter de wit