30 januari 2013

Stormachtig uitwaaien



Zal ik wel, zal ik niet, dat was mijn vraag vanmorgen, met de fiets naar een verjaardag gaan. Het is geen fiets geworden maar toen ik in “nette” kleding zo ver was om te gaan begon ik toch weer te twijfelen, maar nee het bleef de auto deze keer. Tegen 1 uur was ik weer thuis en op dat moment was het duidelijk, eten omkleden en even uitwaaien, Het was niet de bedoeling om ver van huis te gaan dus gewoon even mezelf uitlaten en wind snuiven, tjonge wat stond er een storm. Niet dat ik er veel last van heb gehad, de zijwind bleef mooi achter de bomen langs de Zuiderzeeweg, dan door Slootdorp en toen weer achter de bomen langs de Slootweg. Ik had in mijn hoofd om van de westkant van Wieringen over het eiland naar Den Oever aan de oostkant te gaan. Het ging als een raket, nog nooit zo’n gunstige wind gehad denk ik, zonder trappen was 35 km geen probleem en een beetje bijtrappen geeft je het gevoel dat je begint te “laagvliegen”. Iets voor Den Oever langs het Wad even stoppen voor een paar foto’s, (het water leek allemaal te zijn weggewaaid) voor het eerst komt de zon er doorheen en zie ik verder alleen maar blauwe lucht. De zomer komt er zeker aan, moed houden. Na Den Oever, waar men volgens de laatste berichten de coupure afsluit i.v.m. te verwachten hoogwater, ben ik via het Robbenoordbos naar Wieringerwerf gereden en zo weer naar huis net 48 km had ik nodig om gevoelsmatig uit te waaien.

Geen opmerkingen: