13 maart 2013

Cees noch Kees ging fietsen







Het zat vandaag wel en niet mee, ik ging van start om eerst in Nieuwe-Niedorp even bij de familie Cees en Maaike Goedhart langs te gaan, eenmaal ter plaatse bleek er niemand aanwezig dan maar door naar de volgende Kees nu in Heerhugowaard. Eerst maar even bellen, ze zouden naar Frankrijk maar dat ging vanwege de barre omstandigheden in Noord Frankrijk niet door, Cees ging misschien vanmiddag een stukje fietsen dus dat wordt het ook niet op dit moment. Ik had toch al snel een rondje in mijn hoofd, via de A.C.de Graafweg naar Hoorn en dan via de dijk langs het IJssselmeer naar Enkhuizen en naar Medemblik.De lucht gaf hier en daar prachtige beelden met die wolken aan de horizon dus af en toe even een foto maken totdat ik zag dat er niet alleen “leuke” wolken waren maar ook een enkele “boosaardige” wolk die niet veel goeds voorspelde. De rit ging zeer voorspoedig en doordat ik wat extra “gas” had gegeven hoopte ik de bui die er aan zat te komen voor te blijven. Het liep allemaal gunstig en bij Hoorn ging de donkere wolk ongeveer achter langs. Op de dijk langs het water, net voorbij Schellinkhout, was goed te zien wat ik mis was gelopen, een zwarte lucht met hagel en mogelijk sneeuw, ik weet het niet. Toen ik om een “nette” foto te maken uit de Quest was gestapt raakten ook de ganzen aan de andere kant wat van slag en een grote zwerm koos het luchtruim. Verder richting Enkhuizen is het nog steeds nodig om bij Wijdenes enkele kilometers binnendoor te gaan omdat de dijk voorlopig niet wordt opengesteld op enkele kilometers waar Rijkswaterstaat een enorme miskleun heeft gemaakt door de bestaande dijkconstructie te verbreken en nu niet goed bij machte is dat op redelijke termijn op te lossen denk ik, anders was dit allang al klaar geweest. Door Enkhuizen gaat altijd heel rustig en daarna kan ik de dijk weer vervolgen richting Medemblik. Na Medemblik is het nog 10 km naar huis en daar aangekomen “zegt” de teller dat het 101 km is geweest.

Geen opmerkingen: