18 juli 2013

Kiezen, Rolls Royce of een Quest






Op de dag dat de Alpe d’Huez een stukje Nederland wordt genoemd fiets ik mijn eigen rondje door Noord-Holland. Het weer is buitengewoon mooi, we beseffen opeens dat het ook hier warm kan zijn maar een rondje “Questen” geeft de nodige verkoeling. Het was een gewoon ritje vanaf Middenmeer een beetje voor de wind richting Alkmaar en vervolgens langs de Westdijk naar Oost en West-Graftdijk, het gaat allemaal heerlijk en onderweg ga ik nog even een boodschap doen en zie daar een enorme “dikke” auto staan een echte Rolls Royce, de kleur vind ik nou niet mijn smaak maar als ik de Quest ernaast zet staat het voor mij wel vast, als ik zou mogen kiezen nam ik gewoon die gele en nooit zo’n stuk ijzer met naam, gelukkig heb ik die gele al en is het niet nodig om te kiezen. Een zet mijn rondje voort en ga meteen nog even bij Tiny langs. Vanaf de “Zuidoost” naar Middenmeer is nog zo’n 40 km en die leg ik ook vandaag weer probleemloos af en ben na 105 km weer in Middenmeer. Onderweg langs een stukje IJsselmeerdijk is het behoorlijk veel drukker als andere dagen, veel toeristen en alle gelegenheid om monumenten op en langs de dijk te bekijken maar dan is het wel extra opletten.

1 opmerking:

rob, nieuwegein zei

Ik zou ook de gele kiezen. Als je fietst in de Quest is het goed te doen, maar als je wachten voor een stoplicht is het nu even wat minder.