03 juli 2013

Niet te ver van huis











Vandaag een familierondje gedaan, van start en meteen naar Wervershoof via Opperdoes en Medemblik. In Opperdoes waren ze al op diverse plaatsen bezig met het rooien van “Opperdoezerronden” een nogal misvormde aardappel die heel vroeg is en vaak, naar mijn idee, ten onrechte de hemel wordt in geprezen. Op de manier waarop die aanprijzingen gaan kan je zelfs keistenen nog wel lekker maken. Voor ik in Opperdoes kom ga ik weer naar de oversteek bij de grasdrogerij waar gisteren de defecte paal voor de oversteek door mij is gemeld bij de provincie, even kijken of het heeft gewerkt, helaas nog hetzelfde als gisteren, het apparaat wat overheid heet werkt wat traag. In Wervershoof eerst naar Ben want die is meestal wel op de hoogte van de rest van de familie, inderdaad ik hoor weer veel maar weinig nieuws, Ben moet wel onder het mes omdat het fietsen hem in de loop der jaren een bepaald ongemak heeft opgeleverd wat medisch ingrijpen noodzakelijk heeft gemaakt. Toch ziet de tuin er uit om door een ringetje te halen, alles bloeit en ziet er fris uit. Later via Zwaagdijk even langs Gerrit en Marian maar die zijn niet thuis, dan maar door naar Obdam en kijken of Tom en/of Gerda nu wel thuis zijn, afgelopen maandag en dinsdag was er niemand. Tom is present en die zet ook goeie koffie dus het gaat weer als vanouds, koffie koek en kletsen. Vervolgens het laatste stukje langs de diverse zwanen en dan weer naar huis, 70 km was het ritje van vandaag waard.

Geen opmerkingen: