01 juli 2013

Alles gaat nog lekker ook na 24 dagen






Het was weer zo ver, de eerste rit na de vakantie zit erop. Een hele nieuwe route deze keer, een rit met een doel, op naar IJmuiden. In het vorige verslagje heb ik melding gemaakt van de ontmoeting met Henk en Carla Gotschalk en aan het einde van een zonnig verblijf in Frankrijk werd er afgesproken dat we elkaar nog wel een keer zouden ontmoeten, IJmuiden Middenmeer is te doen met die snelle racefiets van Henk en met de Quest is het ook mogelijk om heen en weer te karren. Dus vanmorgen meteen de stoute schoenen maar aangetrokken en op naar familie in IJmuiden. Ik had de GPS ingesteld op het juiste adres en dacht er simpel heen te rijden, niks waard, overal wegen die zijn opgebroken en wegomleggingen waardoor de route keer op keer opnieuw werd berekend en even zovele keren was ik dan de afslag alweer voorbij als het apparaat aangaf dat ik ergens de hoek om had gemoeten. Uiteindelijk kwam ik toch op het juiste adres ondanks dat de GPS geen pontveer herkende en telkens verzocht om een U-bocht te maken. Bij Henk en Carla was koffie en natuurlijk even bijpraten over wat er allemaal was gepasseerd de afgelopen weken. Toen ik weer van start ging had ik voor mijzelf besloten om terug een andere weg te nemen en niet meer door Beverwijk enz. enz. meteen maar langs het Noordzeekanaal  richting Amsterdam en dan via pont Buitenhuis naar de noordkant van de provincie en dat reed heel wat prettiger. Toen ik aankwam bij de pont kon ik er meteen oprijden en na hooguit 5 minuten vertrok hij naar de overkant  en kon ik mijn rit vlot vervolgen, hier en daar nog even een foto maken van al wat leeft langs de wegen en zo weer naar Middenmeer waar de teller heen 58 km had aangegeven was het terug ietsje langen maar veel prettiger rijden en stond de teller thuis op 130 km. Weer heerlijk uitgewaaid en ondervonden dat het nog steeds lekker gaat ook na 24 dagen niet te hebben gefietst.

1 opmerking:

Wim zei

Dat noemen ze nou 'een goede basisconditie'.

Al denk ik dat jij wel iets meer dan een basisconditie hebt ;)