09 juli 2013

Mag het ietsje minder zijn ?








Het verhaal van gisteren was lang zat dus vandaag maar een beetje inbinden. Het zal wel bij de afstand horen, gisteren een langere rit en vandaag een kortere, van start vanaf Middenmeer richting Zuidoostbeemster, normaal een enkeltje van 40 km en dan terug, juist daar zit de bottelnek want terug zou dat ook 40 km moeten zijn , helaas bij thuiskomst stond de teller op 114 km dus het was weer met een ietsje om. Tiny heeft Thomas voor een paar nachten te logeren en de jongste kleinzoon geniet volop van alle aandacht. Oma vroeg wat hij wilde eten en dat werden pannenkoeken, met rozijnen en met ham en kaas en dan stroop erover, dus heb ik ook genoten van vers gebakken pannenkoeken van oma Tiny. De rit ging weer verder richting Purmerend en dan door de stad richting Ilpendam waar ik de afslag heb genomen naar Overleek, mijn geliefde route door het lage polderland. Met wat sluipweggetjes links en rechts kwam ik in Broek in Waterland en dan verder richting Monnickendam en Katwoude. De weg langs de dijk is altijd vrij rustig tot aan Volendam daar is het een paar honderd meter stapvoets vanwege de toeristen op “de dijk” en als je dat deel bent gepasseerd kan het “gas” er weer op. Ik vraag me weleens af, ”Wat is er nou te zien in Volendam op De Dijk” maar altijd is het in de zomer een beetje Aziatisch als je begrijpt wat ik bedoel. Als ik weer op snelheid ben buiten Edam zie ik iemand op een tweewieler ligfiets voor me rijden, bij het inhalen en later als ik voorbij ben even een paar foto’s maken die redelijk uit de verf komen. Het is en blijft een geweldige ontspannen bezigheid met een Quest door Noord-Holland toeren en als ik weer thuis ben kan ik alleen nog melden dat ik vanmorgen één van de veerpoten heb gedemonteerd, gesmeerd en weer gemonteerd en dat de bloemetjes in de tuin volgens mij “Questgeel” van kleur zijn en dat de fiets ondanks zijn meer als 50.000 km op de teller nog fietst als nieuw en zo oogt hij ook. En vooral niet vergeten het kapotte fietserszuiltje is ontdaan van losse onderdelen en is nu netjes dichtgeplakt, wie weet komt er toch nog weer een nieuwe ???

1 opmerking:

Quezzzt zei

Dijk een beetje Aziatisch ?

Die Aziaten tegen elkaar : "Kijk die idiote Hollanders lopen niet alleen op houten klompen, ze rijden er ook in !!" ;-))