17 april 2014

Klein werd wat groter.









Vandaag zou ik maar een heel klein rondje maken was de bedoeling maar zoals zo vaak klopte er aan het eind van de rit niet zo veel meer van dat voornemen. Het werd steeds ietsje meer, naar Bovenkarspel bij Dick en Greet aan, daar was ik al een hele poos niet meer geweest en dat lukte nu wel ze waren thuis. Kletsen en een bakkie doen en dan weer verder, ik meende via Enkhuizen weer naar Medemblik te gaan maar nam “per ongeluk” de afslag door de Broekerhavenweg en dan kom je bij de overhaal van hoog naar laag water voor de tuinders-schuiten van vroeger. En slechts enkele tientallen meters verder zit je dan weer op de dijk langs het IJsselmeer, ’t gaat zo lekker en gemakkelijk dus vooruit maar. Langs de dijk heb je een heel goed uitzicht op de binnendijkse landerijen waar het een pracht gezicht is dat mooie zwartbonte vee. Iets na Wijdenes komt er iemand zwaaiend naar mij toe, “Heb jij een fietspomp” gelukkig kon ik  de man helpen en al pompende kwam hij tot de ontdekking dat er nog een gat in de band zat, vervangen en weer pompen wat nu wel zinvol was. Blij en opgelucht kon de man weer verder, eerst naar Enkhuizen en daarna weer terug naar Heerhugowaard vertelde hij. Bij Schellinkhout is het druk van de surfers met vooral kites maar ik zie ook iemand die het nog simpel doet en daar heb ik een foto van gemaakt. Even verder bij de molen leek het me een echt Hollands plaatje, een molen met bloeiende tulpen er achter hoewel ze wat veraf staan. Mijn rondje gaat na Hoorn via Grosthuizen naar de Obdammerdijk waar zwager Tom zijn tuin probeert te onderhouden door het onkruid dusdanig te mishandelen dat het dood gaat. Gerda heeft koffie en na wat bijkletsen ga ik weer naar Middenmeer waar de rit 93 km voor vandaag heeft bijgeteld en het totaal met deze fiets op 62.892 km heeft gebracht.

Geen opmerkingen: