08 april 2014

Windstoten, regen en hagel

Microsoft bouwterrein





Richting De Weere voor de wind en in de zon

Ook bij Middenmeer bloeiende tulpenvelden.

Ja wat zal ik nu op papier zetten, regendag, hageldag, stormdag, ’t kan allemaal, ik heb het allemaal gehad onderweg. Gistermiddag even gezocht naar een bepaald stukje muziek wat ik op CD heb gezet en vandaag even zou laten horen in Zwaag. Om 10 uur staat de koffie klaar kreeg ik gisteravond laat nog door en dan te bedenken dat ik “normaal” niet voor 10 uur vertrek of ik moet een wat groter rondje in ’t hoofd hebben. Dus alles in gereedheid gebracht om ongeveer die 21 km af te leggen en om 10 uur voor de deur te staan, ’t is mislukt toen ik binnenkwam zei Kees: “Je bent 6 minuten te laat”. Nou ja het kon de pret niet drukken vooral omdat hij niet alleen koffie had, maar ook nog heerlijke verse gebak. De muziek werd goed gekeurd en al kletsende en koffie met gebak naar binnen werkende hebben we alles weer eens op een rijtje gezet, het gaat nog prima in ons leven. Tegen de tijd dat ik weer verder zou gaan vroeg Kees nog waar de reis verder heen ging, nou misschien even door naar Tiny in de Zuidoost en zo heb je meteen weer een richting waar je geen routeplanner voor hoeft te gebruiken, ik weet de weg blindelings. Omdat de lucht niet zo vriendelijk oogde heb ik meteen de schuimdeksel er maar op gedaan, dit was de derde keer in de afgelopen  herfst en winterperiode. Het is niet verkeerd geweest nog geen kilometer verder ging de hemelsluis even helemaal open, ik voelde het zelfs langs mijn hals naar binnen druppen.  Heel kort maar niet prettig dat is een ding dat zeker is, later kreeg ik nog een zeper maar nu nog minder prettig, hagelstenen stuiterden over de Quest in mijn gezicht en dat voelde niet direct aangenaam. Maar ja als je toch onderweg bent maakt het niet zo veel meer uit. Door de harde zijwind nam ik zoveel mogelijk wegen waar ik geen risico liep om in het kanaal te waaien en zo ging ik via Oosthuizen naar Kwadijk, binnendoor en zag op een bepaald moment in mijn spiegeltjes iemand op de racefiets naderen, ik reed langzaam en liet hem naderbij komen en passeren, dat is leuk als dan iemand geregeld achterom kijkt om te zien of hij mij al kwijt is en als ik dan ik lachend kan volgen en aan het eind naast hem kom en vertel dat je tegen een Quest nooit kan winnen vooral niet met wind staan we al snel in druk gesprek over zo’n “gele banaan” hij komt uit Purmerend en omdat hij op dit moment geen werk heeft gaat hij af en toe een stukje fietsen, misschien een toekomstige Quest-rijder, wie weet. In de Zuidoost was het gezellig, Tiny had Anneke, Frans en Henk uitgenodigd om te bridgen, de vaste ploeg voor thuis bridgen, altijd gezellig. Tegen half 2 ben ik weer richting Middenmeer gegaan en fiets nu via de Middenweg naar Avenhorn, op de Middenweg zie ik nog een bekend bord staan, vroeger stonden deze borden bij percelen aardappelen en nu bij de ingang van het boerenerf. Via Spanbroek en Opmeer ga ik langs het oude raadhuis richting De Weere en met af en toe zelfs zon kom ik aan bij Middenmeer na precies 90 km.

Geen opmerkingen: