28 april 2014

Van hoge temperaturen naar koelere streken








Zou het allemaal nog lukken, na ruim een week niet meer in de Quest te hebben gereden zal het wel heel vreemd aanvoelen, maar nee hoor het ging weer als vanouds. Wel een klein stukje omdat ik eerst voor de was en andere huiselijke bezigheden moest zorgen maar zo rond een uur af half 2 vanmiddag kon het weer even. Een weekje zon in Turkije is helemaal niet slecht en als je dan alle dagen optrekt met de jeugd die het liefst de hele dag in en op het water wil ravotten dan geeft dat meteen weer energie om niet achter te blijven. Het was buitengewoon,  zo’n prachtige week. Dus eindelijk weer een ritje in mijn “verslavingsmachine” het was kort slechts 42 km eerst naar de brug die nog niet klaar is maar ook niet van dichtbij is te bekijken hoe ver men is, borden en hekken verhinderen dat. Maar het wordt steeds beter en ook de bouw van het Microsoft datacentrum  gaat steeds een stap verder. Dan door Medemblik en onderweg nog wat op de plaat zetten, o.a. een bloeiende kastanjeboom en ook de paardenbloemen in de berm tonen aan dat de bloeitijd bijna over is. Even bij broer Ben aan en tot mijn verbazing zit hij in fietskleding, hij heeft net een klein rondje gereden hoewel het op en afstappen nog niet erg best gaat, zo vertelde hij, en mijn conditie is minder als niks. Na de koffie weer op huis af en na een laatste spurtje om toch nog even boven de 50 km te rijden zie ik dat de laatste selectie wordt uitgevoerd waarna de tulpenbloemen zullen worden gekopt om zo de bol extra te laten groeien. Het is weer mooi in Nederland.

1 opmerking:

Wilco Pompert zei

Ik vroeg me al af of je plots gestopt was met fietsen of bloggen!