18 februari 2015

De conditie gaat vooruit.






Ik ben weer thuis en heb het idee dat de conditie elke dag weer een ietsje beter wordt. Een paar dagen niet fietsen is goed merkbaar, de conditie, voor zover die er was, vliegt dan achteruit heb ik vaak horen zeggen en het is inderdaad zo. Maar nu gaat het steeds weer een stapje beter of sneller net hoe je dat uit wil leggen. Een ritje Oostzaan moet er voor vandaag wel in zitten dacht ik vanmorgen, geen mist of ander ongerief dus zo rond kwart over 10 van start. Het was nog niet direct warm, 2,6 gr.C. dat is echt te kort om het warm te noemen maar stevig doortrappen levert wel de nodige warmte die aangenaam overkomt. Aangekomen in Oostzaan eerst omkleden, wat nat is in een plasticzak, en de droge uitrusting weer aan en dan ben je meteen weer klaar voor een volgende rit. De “oppas-oma” verzorgt mij ook met koffie en later een broodje en we kletsen een tijdje over van alles en nog wat nadat de jongens hun bestemming hebben gevonden bij vriendjes of met hun eigen ipad zitten te spelen. Als ik na de thee weer opstap neem ik de andere kant van “Het Twiske” en maak zo een rondje met het idee dat alles voor de wind zal zijn. Helaas de wind was ondertussen behoorlijk gedraaid en zo had ik hem al gedeeltelijk schuin tegen. Na Purmerend neem ik Middenbeemster en dan zo richting Avenhorn, nog net in de Beemster zijn ze een boerderij aan het slopen, ik krijg het idee dat ze het “vierkant”, de basis van een stolp-boerderij laten staan. In de Wieringermeer vallen de “windmolens” op die netjes in een rijtje staan volop in de zon. Thuis gekomen geeft de teller van de fiets 110,56 km aan en de GPS 110,59 km dus kan ik gerust zeggen dat de kilometers wel kloppen.

Geen opmerkingen: