09 februari 2015

Ik denk dat het gewoon "werkwoede" was.








Ik had het vanmorgen even, echt waar, voorheen hoorde ik wel eens zeggen dat iemand een aanval had van “werkwoede” ik denk dat ik zoiets vanmorgen had. Stoffen en zuigen door het hele huis, ja af en toe moet dat even gebeuren en elke keer sta je er achteraf weer versteld van dat het in zo’n korte tijd allemaal weer een “beurt” heeft gehad. En daarna mag ik me weer even uitleven langs de weg. Het weer is nou niet van dat soort waar ik erg gek van ben dus een kort ritje en dan zie ik verder wel. Als eerste naar Wervershoof, hoe staat het er bij Ben en Riet bij, ik ben er al ruim een week niet geweest dus hoogste tijd. Via de Westermiddenmeerweg naar Medemblik en als je dan vlak voor dit kleine stadje aan het IJsselmeer, aan de horizon alles wat Medemblik heeft, in één beeld kan vastleggen dan moet je even stoppen, de molen, twee kerken en gemaal Lely in de Wieringermeer vormen de skyline , gelukkig staat “De Ambtenaar” er niet op want dat is nog steeds de ergernis van een groot aantal Medemblikkers, “Geen gezicht die stomme windmolen” is een vaak gehoorde uiting van ongenoegen. Bij Ben en Riet is het gezellig en de chemo behandeling geeft nog geen al te slechte gevolgen, hoe de resultaten straks zijn moet nog worden afgewacht maar de stemming is momenteel super goed. Het lag in mijn bedoeling om het rondje te vervolgen over Enkhuizen en dan langs de dijk naar Hoorn maar een miezerige motregen heeft de koers gewijzigd na een paar kilometer en zo ging ik binnendoor. Als eerste passeerde ik de kerk op Andijk van de bekende architect E.Reitsma en vervolg mijn weg via Kleingouw naar Zwaagdijk. Wel moest ik nog even uit de fiets om een hinderlijk fietspoortje te nemen maar dat was niet zo’n ramp. Zo halverwege Zwaagdijk rechtsaf naar Nibbixwoud waar ik op een bepaald moment in mijn ooghoek iets geels zag staan, de eerste bloeiende bloemetjes en iets verder in Midwoud stonden de eerste sneeuwklokjes ook al langs de weg in bloei, het wordt echt weer voorjaar al was het vandaag slechts 59 km.

Geen opmerkingen: