26 februari 2015

"Wat van ver komt is lekker"







Zo, ik ben weer thuis, niet dat dit het belangrijkste is vandaag maar ik wilde wel graag binnen zijn voordat het zou gaan regenen. Achteraf denk ik dat het allemaal wel mee zal vallen met de voorspelde regen. Het lag in de bedoeling om op z’n minst even naar zus Margriet te gaan waar ik al een paar weken niet was geweest, een klein ritje dat moet allemaal lukken voor 12 uur. Ik ga via Medemblik naar Onderdijk en Wervershoof, in Wervershoof kom ik een bord tegen dat de brug aan het eind van de SimonKoopmanstraat er uit ligt dus meteen rechtsaf naar de “Vok Koomenweg” om via de parallelweg naar Zwaagdijk te gaan. Als ik de hoek om ga zie ik een grote vrachtwagen staan op de hoek en kom er achter dat ook hier werkzaamheden zijn gestart. Er komt, zo hoor ik van één van de mannen, een tijdelijk noodfietspad omdat de Markerwaardweg opnieuw geasfalteerd gaat worden en de parallelweg dan druk zal worden met auto’s.  Ik vroeg later aan een andere man die met plastic bezig was of ze uit Brabant kwamen, “Nee, uit Limburg, uit Venlo”. . Ik sta versteld van het feit dat deze ploeg heel uit Limburg komt om dit noodfietspad aan te leggen, schijnbaar is het toch waar, “Wat van ver komt is lekker”. Bij Margriet is er koffie met koek en een opgewekte zus die alweer een heel klein beetje d’r haar terug begint te krijgen. Na de koffie vertrek ik weer en fiets nog even naar mijn jongste zus op Andijk maar daar is niemand thuis dus dan maar op naar de polder waar ik na precies 55 km weer alles onder dak heb.

1 opmerking:

rob, nieuwegein zei

Pé, met de regen viel het niet mee hoor. Ik heb vanmiddag weer genoeg over mij heen gekregen. Hoop dat het morgenochtend om 05:30 weer droog is.