28 mei 2015

Herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken











Er is veel anders geworden tijdens dit ritje, eerst zwaar bewolkt en af en toe een paar spatten regen en toen ik thuis kwam harde wind en een prettig zonnetje. Vandaag maar weer even langs de familie waar het met de gezondheid niet helemaal soepel loopt.  Dus eerst richting Wervershoof maar voor ik daar ben passeer ik het veld waar ijsbergsla is geplant, en waar men nog steeds bezig is om het areaal verder uit te breiden, gisteren werd er een deel kunstmatig beregend en nu poot met weer verder. Drie mannen in de plantmachine en er worden weer 6 regels gelijk “geboren” daarnaast gaat de bewerking en bemesting van de grond in een zelfde tempo door. Op de hoek van de voormalige Oudelanderweg worden de laatste sporen, van wat eerst de toegang was naar het bedrijf van de familie Muller, verwijderd door een kraan, de dam is bijna weg. Via wat omwegen ga ik even bij Jan Geel langs die net uit zijn museum naar buiten komt, even kletsen en dan weer door. Via het Egboetswater kom ik in Wervershoof en constateer dat er bij Ben en Riet geen levende wezens thuis zijn. Dan door naar zus Margriet op Zwaagdijk die wel thuis is en zodoende scoor ik daar een bakkie met iets erbij. Met Margriet gaat het redelijk, dus optimistisch verder leven is haar motto. Aan het einde van Zwaagdijk is ook het fietspad al verplaatst i.v.m. de reconstructie van de Westfrisiaweg. Ik ga ook nog even langs op de Zomerdijk waar een nicht van mij ook met de gezondheid aan het rommelen is, Ik heb zowel Gerard haar man als Trudy gesproken en zo vertelde ze, “Na de vierde chemokuur lijkt het toch wel beter te gaan, ik heb er nu nog 4 tegoed” ook weer optimistische geluiden. Later kom ik nog een zwanen familie tegen langs de Zomerdijk en besluit vervolgens langs “Kippen-Dam” in Hoogwoud te gaan, gebraden kippenbillen gaan er altijd in. En als ik weer bijna thuis ben is er volop zon en harde wind en dat pas na 64 km.

Geen opmerkingen: