18 mei 2015

Problemen die er niet zijn






Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar ik had een “probleem” vanmorgen, “Zal ik wel of zal ik niet gaan” er wordt regen verwacht en de temperatuur is ook nog niet zo aantrekkelijk. Ja waar een mens al een probleem van kan maken, maar dat heb je nou als je mooi weer fietser bent, je mist alles wat goed is voor een mens. Toch meteen maar besloten om wel te gaan heel even op en neer naar de “Zuidoost”. Ik had Tiny al “een paar uur” niet gezien dus er op af en als je daar dan bent en je hoort van Patricia die er ook kwam en vanmorgen net terug was gekomen uit Dubai waar het 45 graden was, dan vind ik die 12 tot 14 graden hier toch net zo prettig denk ik. Heen ging het via de westelijke route en langs “Stoer in de Beemster” een eetgelegenheid die vroeger “De Beemsterhofstee” werd genoemd en terug langs de andere kant waarbij ik bijna niet meer hoef op te letten, de Quest weet het bijna allemaal zelf al, steeds dezelfde weg. Onderweg kwam ik bij een hek, waar ik stapvoets langs moest, een hardloper tegen en dan volgt er al snel een praatje, hij was eigenaar beheerder van een zorg boerderij of instelling, in elk geval een plaats waar mensen die wat minder vlot door de problemen van het leven stappen en vaak een wat hogere leeftijd hebben, worden verzorgd en opgevangen. Even verder door Wognum en dan naar de polder waar ik een koppel eenden zag zwemmen die steeds dieper in het water leken te verdwijnen, een aantal verdween echt onder water maar dit stelletje bleef bij de “kindertjes” slechts 4 in getal. Als ik wat doortrap zat ik te bedenken dan kan ik net voor de regen het gras nog maaien, het is allemaal gelukt , 80 km gefietst, boodschappen gedaan en het gras gemaaid en het is nog steeds droog, waar maak ik me eigenlijk druk om ? 

1 opmerking:

Belle zei

Je hebt nog gras! Ik heb een paardenbloemenveld achter het huis.