21 mei 2015

Van kippenhok naar vakantiewoning













Wat weer een dag, zon en een prachtig ritje maken, dan zeg ik toch weer vaak bij mijzelf “Wat is het leven toch mooi”. Ik was al een poosje niet met de fiets in Oudemirdum geweest dus vandaag, met goede weersvooruitzichten moest dat meteen gebeuren. Op tijd van huis en meteen flink de gang er in richting Afsluitdijk. Nauwelijks op de dijk kreeg ik af en toe een kletterend geluid te horen, wat een vliegjes, gelukkig door de stroomlijn en het kleine schermpje voorop ging alles over me heen en met de pet iets naar beneden had ik er verder weinig of geen last van. Later zag ik dat er een aantal “slachtoffers” waren gevallen die het leven lieten voor op de Quest en ook op het filmcameraatje zaten een paar “lijken”. Bianca was koning te rijk , ze had een “nieuw” kippenhok en zou vandaag wat toebehoren halen voor de eerste bewoonsters zullen arriveren.  http://www.vakantiehuisje-gaasterland.nl/  Via deze link kom je op de site waar meer staat over een ander huis, om de donder geen kippenhok maar een super lux huis om vakantie door te brengen. Bovendien kunnen de fietsen ook Questen veilig binnen staan in een grote schuur, een aanrader. Maar goed ik was met mijn ritje bezig, uiteraard was er volop koffie en koek en zo hebben we een tijdje gezellig zitten kletsen. Op een bepaald moment was het weer tijd om op te stappen en deze keer niet onderlangs maar via Starum, ja je leest het goed ”Fries voor Stavoren”. Via wegen en paden langs de dijk en dwars door het veld naar Hindelopen en zo weer terug op de vaste route. Het gaat allemaal gesmeerd en zo kom ik al snel op de Afsluitdijk en stop om de bloemenpracht op de dijk even vast te leggen. Thuis zie ik dat er redelijk vlot is gereden, toen ik stopte stond het gemiddelde nog op 32,3 kmp/u en na wat heen en weer lopen is dat snel gedaald naar 32 km p/u en dat over 171 km, niet slecht voor een amateur.

1 opmerking:

klaas de jong zei

Knap werk! dat gemiddelde. Haal ik denk ik niet... binnenkort maar weer eens proberen. Kende vreemd genoeg het fietspad (met al die vliegjes) niet. Waar ligt dat?