13 juli 2015

Is dit een buizerd als "postduif"






En weer is het maandag en start de “werkweek” weer, helaas zonder zon maar wel droog en weinig wind. Je zou haast zeggen leuk fietsweer en dat moet je dan ook meteen waarnemen. Eerst wat boodschappen doen om vanavond weer voldoende brandstof tot me  te kunnen nemen dan omkleden en op pad. Zus Margriet is alleen en daar ben ik al een hele poos niet geweest dus even naar Zwaagdijk en omdat de lucht toch wel wat dreigend is wordt het vandaag een klein rondje. Als ik op het fietspad langs de Flevoweg fiets komen er onverwachts 2 zwanen uit de berm die meteen de vleugels spreiden en voor mij uit vliegen. Ik had niet zo snel het besef dat dit een leuk plaatje kon worden dus werd het niet zo’n specifieke foto maar toch wel apart, vooral omdat ik de éne inhaalde die niet zo snel de wind onder de vleugels kreeg en toen meteen maar naar links de sloot weer in dook. Op het zelfde moment zag ik aan de andere kant van de kruising van de Tussenweg een buizerd op een verkeersbord zitten en vroeg mij af of het beestje soms zwaar averij had opgelopen als ik zijn verenpak zo bekeek. Inzoomen en afdrukken maar daarna was hij snel verdwenen en er mankeerde hem weinig denk ik. Thuis gekomen zag ik dat het dier 2 ringen om de poten had een blauwe en een metaalachtige, nooit geweten dat er wedstrijden mee gehouden worden net als bij de postduiven, ’t zal wel ergens anders mee te maken hebben en waarschijnlijk een duidelijk iets voor kenners. Op Zwaagdijk was het redelijk goed met een zus die honderd uit praat, ik zeg weleens ze praat 5 kwartier in een uur. Na de koffie weer verder om ook nog even in Obdam langs te gaan waar bij Tom en Gerda weer koffie volgt en heel veel praten. De rit naar Middenmeer afsluiten met de laatste 20 km maakt net de 63 km vol meen ik gezien te hebben.

1 opmerking:

Theo Z zei

https://picasaweb.google.com/102723864943907580757/Rutenbrock4Juli2015#6168344134013943810