14 juli 2015

Standaard met een omweg





Maandag is over het algemeen wasdag maar ik had het vandaag,  maar desondanks kon ik op tijd van start, nou ja wat is op tijd, rond 10 uur reed ik van het pad af. De route ging rechtstreeks naar de Zuidoost om even iets op te meten en aan de hand van die gegevens eventueel hout bestellen, er moet iets gerepareerd worden aan het brugdek en dan moet je wel de juiste materialen hebben. Eerst koffie enz. enz. en daarna passen en meten, met een heel aantal omwegen komt het goed heb ik later vast kunnen stellen. Nadat we samen een broodje hadden gegeten ben ik weer terug gegaan naar huis met de voor mij standaard omweg, je moet nooit te snel weer thuis komen daar wacht toch niemand op me. En zo ging de rit weer via wat omwegen zoals op het kaartje is te zien en ook over de bekende dijk in Volendam. Het was vandaag alsof ze een aantal blikken met Aziaten hadden geopend en leeg gestrooid op “De Dijk” tjonge wat liep het er vol, heel anders als een aantal dagen geleden, het wordt zo weer bedenkelijk wat het veiligst is of het drukkere verkeer op zoeken of langzamer dan stapvoets op “De Dijk” te gaan. Maar goed ik kwam er weer vrij gemakkelijk door met series opmerkingen van “banaan” “sigaar” “gele klomp” en een hoop gelach en gejoel vanaf de terrasjes. Daarna via Hoorn langs de Provincialeweg naar Westwoud waar schoonzus Githa net in de auto zou stappen om wat boodschappen te doen. Heel even wat nieuwtjes uitwisselen en weer verder naar huis via Medemblik, thuis gaf de teller voor vandaag 117 km aan, lekker ritje zullen we maar zeggen.

Geen opmerkingen: