04 augustus 2015

Een heerlijk rondje









Het is maar hoe je het bekijkt, de berichten zijn maar zo, zo, en ik heb zin voor 10 dus dan maak je gewoon een rondje met de Quest. Gisteren nog even een glutenvrij brood gebakken voor Tiny en dan is het vandaag mooi de gelegenheid om dat weg te brengen. De lucht ziet wel wat somber maar als ik de buienradar bekijk dan gaat alles net buiten mijn route om. Helaas ik heb mis gegokt want vanaf Middenbeemster kreeg ik de laatste 5 km alles wat er in een uur zou kunnen vallen, ’t ging erg hard voor een klein tijdje. Bij Tiny weer iets droogs aantrekken en vervolgens koffie. De man van het riool die gisteren was begonnen had nu zijn zoon gestuurd die iets kleiner was en onder de woning de juiste buis wist te vinden en na een tijdje werken was het euvel verholpen en kon alles weer dicht worden gemaakt. Na een broodje ben ik weer huiswaarts gegaan en heb toen de route maar iets aangepast. Op de Oostdijk lagen diverse takken in de berm als gevolg van de storm . Na Oosthuizen via Etersheim langs de geiten en op de IJsselmeerdijk langs de verzorgingsboerderij “Stille Pieter” van de familie Schilder waar sinds enige tijd een goeie kennis een paar dagen per week verblijft. Door Hoorn naar Enkhuizen en dan op Medemblik af, vlak voor vuurtoren “De Ven” ben ik even gestopt om toch nog even een zeilboot vast te leggen. Toen ik mijn camera op zou bergen zag ik een duif vlakbij in het gras die kennelijk zijn of haar kruit verschoten had, aan beide poten een ring maar nog niet geklokt, rustig een paar foto’s maken en dan weer verder naar huis waar ik na 118 km de “dagrit” er weer op had zitten.

Geen opmerkingen: