05 oktober 2015

"Alles werkt nog" zei Albert van Dijk ooit.








En zo verging het met mij ook vandaag, alles werkt nog.
Het ging weer geweldig goed, ruim een week niet actief geweest met de Quest en nu zomaar weer de vrije natuur in met het gele “gevaar”. Ja wat is gevaar(lijk) volgens mij is dat met een racefiets gaan rijden op fietspaden die minder goed worden onderhouden door alle bezuinigingen, zo moest ook neef Johan dat ervaren. Ik hoorde afgelopen weekend dat hij op weg naar de verjaardag van zijn broer in Friesland in de buurt van Harlingen onderuit is gegaan en is bijgekomen in het ziekenhuis. Met een Quest kun je nooit van grote hoogte vallen en bovendien geeft een driewieler geen krimp als er een tegel niet op zijn plaats ligt, sterkte Johan en je weet het, een Quest is veiliger vooral als je ouder wordt. Ik ging vanmorgen van start naar Obdam en trof daar niemand thuis en ben toen meteen maar door gegaan richting Zuidermeer enz. om uit eindelijk via Scharwoude langs de dijk van het IJsselmeer terecht te komen en zo het H.E.M.-rondje af te kunnen raffelen. Het gaat allemaal zeer vlot en ik stop een paar keer om wat foto’s te maken, o.a. het verzwaren van de waterlijn ter hoogte van Wijdenes. Een aantal jaren geleden is tijdens het onderhoud van dit gedeelte de nieuwsgierigheid van de “deskundigen” bevredigd door het oude dijklichaam  open te graven om te zien hoe men dat vroeger had geconstrueerd, helaas is sinds dien de dijk op dat punt “lek” en worden er steeds “kunstjes” bedacht om het weer goed te krijgen, het is momenteel bijna ingoede staat maar extra stenen blijken toch nog weer nodig. Via het randje van Enkhuizen langs het park kom ik weer op de dijk en moet naar beneden omdat men het fietspad opnieuw gaat asfalteren, de rit gaat vanaf Enkhuizen bijna alles met de wind in de gunstige hoek en met geregeld 40 tot 45 km op de teller zoeft het op huis aan waar ik net voor de 100 op 99 km ben blijven steken.
Ik zie net bij het publiceren dat dit mijn 1600ste bijdrage is sinds ik begon met mijn blog.

4 opmerkingen:

Reinier | Intellifiets zei

Van Simon Vestdijk werd wel gezegd dat hij sneller kon schrijven dan god kon lezen. Jij bent zeker familie van Vestdijk?

1600 keer een uur keer 30 km = 48.000 km heb je laten liggen in je blogtijd!

Erwin zei

En kun je nagaan hoeveel kilometers er niet gereden zijn omdat de lezers van Pé's blog nog aan het lezen waren! 😊

Groet

Erwin en Tante Lies

Erwin zei

En kun je nagaan hoeveel kilometers er niet gereden zijn omdat de lezers van Pé's blog nog aan het lezen waren! 😊

Groet

Erwin en Tante Lies

Wim zei

Ik lees dit bericht tijdens mijn ontbijt en dan fiets ik toch niet ;-)