14 oktober 2015

Kort en koud


Microsoft blijft bouwen het wordt steeds groter

Amerikaanse windmolen

Het "Egboetswater"

Het "Egboetswater"

Als ik over dat bruggetje ga kom ik bij Jan Geel


De "Japie"gereserveerd door Jan Geel

De opvolger van de "Japie" de "Bernard"


Het lijkt wel of de ritjes ongemerkt korter worden, nou niet helemaal ongemerkt ik weet nog vrij goed waar ik mee bezig ben. De temperatuur is “hoofdschuldige” ik weet nu zeker dat ik beter tegen warmte kan dan tegen kou. De snelheid gaat omlaag en ik mis de zonnestralen, maar laat ik nou niet een soort klaagzang ophangen, ik heb me weer goed vermaakt al was het maar kort. Even naar zus Margriet een router brengen die mogelijk door een deskundige kan worden geïnstalleerd er lag bij mij nog zo iets , de rit gaat via het Egboetswater  en de Amerikaanse windmolen staat er nog altijd mooi bij, en als ik later langs het fietspad stop om een paar foto’s te maken is het opvallend dat de waterstand in de naast gelegen sloot aanzienlijk hoger is dan het fietspad. Na het korte bezoek aan mijn zus weer naar huis met een kleine omweg en zo kwam ik langs Jan Geel en als je bij Jan terecht komt heeft hij altijd wel weer iets nieuws, uiteraard van oud gemaakt. Deze keer had Jan een motor gereviseerd, een “Japy” ik had die naam heel vroeger weleens gehoord maar Jan zag er wel “brood” in en ook de opvolger van dit type had hij staan uiteraard ook opgeknapt de “Bernard”, Jan is een knutselaar in hart en nieren die altijd bezig is in zijn schuur/werkplaats. Thuis gekomen bleek het slechts 46 km te zijn geweest voor vandaag, samengevat “Kort en koud”

Geen opmerkingen: