26 oktober 2015

Even "onderlangs"









Wie geniet er nu niet van zulk geweldig herfstweer, ik wel en dat was meteen aanleiding om een stukje extra in te calculeren als ik even naar Oudemirdum fiets. Zo rond 8 uur ging ik van huis en ik meen dat het kwart voor 3 was toen ik weer binnen was in Middenmeer alleen was de teller toen 205 km verder en wat voor kilometers, gewoon een ontspanningsrondje. Ik had gekozen voor een rondje “onderlangs” zoals Bianca dat ooit heeft gedoopt, eerst naar Enkhuizen en dan is Lelystad het volgende wat ik moet zien te halen, het ging allemaal prima dan langs de dijk en de Flevocentrale waar ze op het IJsselmeer druk bezig zijn nog wat energie via een “zwaaipaal” te scoren, straks een grote kraan erbij en de ene helft op de andere plaatsen, een paar wieken erbij en draaien maar. Bij de Ketelbrug staan ook 8 stuks richting Urk, de eerste heeft al wieken en de anderen nog niet en dat geeft toch een vreemd beeld van de Ketelbrug zomaar een paar “staken” in de lucht. Later bij Emmeloord nog even stoppen om de entree even vast te leggen in herfstkleuren. Als ik na diverse omleidingen in Lemmer ben aangekomen in het Friese landbouwgebied kom ik achter een trekker met wagen te rijden die me geen ruimte bood om te passeren en dat bleef voor me rijden tot aan Oudemirdum. Bij Bianca even kletsen koffie en omdat ze om 1 uur op haar werk moest zijn ben ik weer vlot verder gegaan, met de gunstigste wind ging het richting N.H. waar ik met een gemiddelde van toch nog 31,6 km p/u thuis ben gekomen.

2 opmerkingen:

rob, nieuwegein zei

Onvoorstelbaar die zwaaipalen die hier worden neergezet. Kwam er vorige week langs, wat een enorme masten gaan dat worden.

Belle zei

Ze zijn al heel lang bezig met die windturbines bij Urk. Die palen zijn daar ter plekke in elkaar gelast (delen op elkaar). Duurt al met al langer dan normaal. Hier in de Flevopolder zijn we wel gewend aan windmolens, de oude bij Urk zien er juist erg klein oud. Maar dat komt omdat ik elke dag die moderne o.a. langs de A27 zie staan.