02 november 2015

Mist in de kop van N.H.








Ik zou vandaag niet weggaan, te mistig in de kop van Noord-Holland, maar net als zo vaak het geval is, de berichten waren ietsje meer zuidelijk in de provincie van dien aard dat ik dat wel zou kunnen wagen. De “weerman” (Jan Visser) had het over zonneschijn richting Volendam dus die kant op.Eerst nog even een foto maken van de mistdruppels op een struik in de tuin en dan op pad. In de polder en daarbuiten was het zicht niet optimaal maar door zoveel mogelijk een route te kiezen over fietspaden voelde ik me redelijk veilig. Bij Wognum werd het helder en een paar kilometer verder kreeg ik de eerste zonnestralen. Opgewekt weer verder maar bij Scharwoude zat het weer potdicht en zodoende ben ik daar meteen rechtsaf gegaan naar Grosthuizen, langzaam werd het weer beter, maar niet zo dat ik er over zou gaan juichen. Dan maar met een kleine omweg richting Middenmeer en zo kwam ik via de oversteek bij Wogmeer in Obdam waar de zon weer volop aanwezig was. Bij zus Gerda even een bakkie doen en daarna het laatste stukje naar huis waar ik weer in een zeer “kleine en kort zichtige” wereld binnen reed, alles weer mist, uitkijken en thuis de “zaak” weer veilig op “stal” zetten na 63 km.

Geen opmerkingen: