17 januari 2018

Stormachtig

Rondje van 41 km

Kerk van Westerland op Wieringen

Coupure bij Den Oever


Ja ik was weer heel even op pad, het weer werd beter, tenminste het regende niet meer en dan die wind, nou ja ik zal wel zien. Ik had een route in m’n hoofd waar ik de zijwind waarschijnlijk niet zou voelen, naar Wieringen via Slootdorp dus achter de bomen en “uit de wind”, nou vergeet het maar op de open stukken was het goed opletten. Dan via Westerland naar het buitendijkse gedeelte waar ik al vaker langs ben gereden dan heb ik de wind schuin achter me en zal het niet moeilijk worden om later via Den Oever weer naar Middenmeer te gaan. De coupure op de haven van Den Oever is niet meer afgesloten hoewel het water nog vrij hoog staat. Ik had op het stuk langs “Het Wad” de Quest een tijdje de “vrijheid” gegeven maar schrok van de snelheid die steeds verder op liep, ik durfde de camera niet in te schakelen, twee handen stevig aan het stuur, het pad is niet echt vlak en hobbelt nogal maar zag op een bepaalt moment, dat zonder één trapbeweging, de teller 43 km aangaf, afremmen en later op een minder heftig stuk wel de camera inschakelen. De snelheid liep hier ook al snel omhoog maar met  afremmen hield ik hem in bedwang met een ruime 30 km en zo kwam ik met een ervaring rijker in Den Oever waar richting Middenmeer werd ingeslagen waar ik na 41 km de Quest weer binnen heb gezet.
Onderstaande link geeft een korte indruk van deze ervaring



Geen opmerkingen: