26 april 2021

Gezocht naar het euvel maar (nog) niet gevonden.


 

Het was weer heerlijk langs de weg, overal blije mensen met bij de meesten die ik sprak wel wat bedenkingen tegen die te lage temperaturen voor de tijd van het jaar. Het lag in de bedoeling om een flink rondje te maken maar een mogelijk klein euvel bracht me na een paar kilometer weer terug naar huis en toen de “ingewanden” van de fiets blootgelegd. Het schakelen gaat prima maar af en toe kraakt het bij de derailleur en met afstellen kom ik er niet dus open maken en zoeken naar de oorzaak, helaas ik kan niets vinden en probeer geregeld met de stelschroef alles zodanig te corrigeren dat hij geruisloos is en blijft. Eindelijk dacht ik het gevonden te hebben maar onderweg was het geregeld weer storend voor mij, het moet geruisloos kunnen dus straks weer verder zoeken, ik heb ook al gedacht aan één of meer gebroken spaken want ook als ik niet trap hoor is soms geluid wat ik niet wil horen en als laatste zou het mijn achterwiellager kunnen zijn, ik blijf zoeken. Dus na de proefritjes rond mijn straat enz. ben ik op pad gegaan langs heel veel bollenvelden.



 Als eerste langs de Cultuurweg die een tijd afgesloten is geweest door de nieuwste Microsoft bedrijvigheid er ligt een enorm geasfalteerd parkeerterrein en verder veel kabels in de grond, maar nu is het er rustig.






Richting “Egboetswater” kom ik langs een flink areaal bloeiende tulpen, een prachtig gezicht .




Via diverse binnenpaadjes kom ik op de hoek van de Torenweg bij Hem/Venhuizen en via Venhuizen naar de dijk en dan naar Enkhuizen en Medemblik.

Op de dijk staat er volop opslag van koolzaad dat nu prachtig geel in bloei staat.


Net voor Middenmeer zie ik langs de Flevoweg op het land van Job Iwema dat Marc Kerkckhoffs met een paar assistenten aan het selecteren is in zijn tulpen die nu op meerder plaatsen in bloei staan zonder afgedekt te zijn geweest met plastic.

Op de achtergrond de camperplaats aan de Westermiddenmeerweg bij de familie Sijm, die ook de passende naam draagt “Bij Sijm”. Na zo’n 89 km mag de “Gekko” weer in de ruststand voor vandaag.

 

1 opmerking:

Gert Reilink zei

Heb je gecontroleeerd of je wielbout goed vast zit? Slecht schakelen kan voorbode zijn van losgerammelde bout.