22 april 2021

Ik heb m'n best gedaan maar helaas.


 

De “opdracht” voor de 22e van deze maand is op naar de Heerhugowaard, gister was Kees niet aanwezig en kreeg ik later bericht dat hij in z’n “boetje” zat aan de koffie en Sebastiaan was er ook en morgen zijn we er weer. Ik ergerde me een beetje aan het bord wat ik passeerde "Agrarische hoofdstad van Nederland" en dat met al die datacentrums en windmolens, ze hebben wel lef daar bij gemeente Hollands Kroon. Maar goed gewoon verder gaan. Dus wat doe je dan, vanmorgen weer richting "De Waard", zijn ze nu op het thuisadres of weer in het “boetje”  dat ga ik “uitvinden”.








Onderweg eerst nog weer wat tulpen op de “kiek” en de jonge eendjes moeten er ook bij natuurlijk en niet te vergeten de man die alle “kunstwerken” van de jeugd weer aan het gezicht moet onttrekken door de tunnelwand weer netjes wit te maken.


Thuis is er duidelijk aandacht aan geschonken, overal bordjes met duidelijk zijn mijlpaal, 70, maar ook nu is hier niemand dus op naar de Molenweg. Nou ben ik al geen liefhebber van puzzelen op de route maar dat werd het nu wel, dwars door de Heerhugowaard is net als dwars door Amsterdam fietsen maar uiteindelijk kwam ik waar ik dacht ze te vinden, vanaf de weg zag ik een hele hoop vlaggetjes dus daar zal het wel zijn.

En helaas weer niemand aanwezig en zo liep ik de koffie met gebak mis. Dan maar even langs mijn neef Pé en zijn vrouw Corry in Oude-Niedorp die wel thuis waren en waar de koffie met iets erbij werd ingehaald.

Ik heb daar een tijd gezellig zitten kletsen en ook nog even een nostalgische foto gemaakt van een vroeger vaak gebruikt toilet bij de boerderij en het rek met emmers en bussen plus toebehoren die vroeger werden gebruikt bij het melken van de koeien. Door alle stops onderweg werd het ook vandaag maar een piep klein rondje van slechts 63 km maar wel weer heerlijk in de buitenlucht.

Geen opmerkingen: