20 april 2021

Zon , zee en vis en een top chauffeur.

 


Laten we beginnen met vast te stellen dat het leven mooi is vooral met zulk prachtig weer, geen wind en volop zon. Het werd hoog tijd dat ik even bij zus Ans en zwager Aad langs zou gaan, Aad zit een beetje in een vervelende situatie door bezoek aan het A.v.L in Amsterdam en dan alleen nog maar weten dat het niet helemaal goed zit en nog afwachten wat er meer gaat en moet gebeuren.



Ze waren thuis en dan is er altijd koffie en een tijdje kletsen. Ik maak er vandaag maar een familiebezoek ritje van en zo ging ik van Aad en Ans naar zus Margriet, ook in Wervershoof die was niet aanwezig dan meteen door naar zus Lia en zwager Sjaak op 5 km in Andijk. Sjaak is er wel en is bezig de overdracht van z’n werk aan het schrijven, a.s. donderdag is zijn laatste werkdag bij de gemeente en Lia die al gestopt was met haar werk in het onderwijs, valt vandaag in op school vanwege de coronatoestanden waarbij weer een oud collega was uitgevallen. Omdat ik nu toch al langs de dijk ben ga ik het HEM-rondje maar maken in omgekeerde volgorde, dus op naar Enkhuizen.




Omdat ik al “veel” tijd heb verloren met kletsen en ik geen proviand mee had genomen was de visboer tegenover het station in Enkhuizen de oplossing. Er stond nog een mevrouw die op gepaste afstand op haar bestelling stond te wachten, ze leek me bekend voor te komen maar kon haar verder ook niet plaatsen. Nadat ik mijn bakje kibbeling bijna had verorberd zittend om de hoek op een bankje in de zon, kwam er een meneer om de hoek, verrek jij ook hier, Arnold Schalkwijk uit Wieringerwerf. Je had Corry niet herkend was zijn vraag en toen viel het “kwartje” dat was het dus. Een tijdje kletsen en later even een foto maken en dan weer verder richting Hoorn.


Er verschenen wat wolken in de verte, zou het straks nog een onweersbui worden was mijn eerste gedachte, het is meegevallen want het bleef droog.

Dan door Hoorn en nog een stukje om en dan via Grosthuizen richting Avenhorn en De Goorn waar ik tijdens het inhalen en passeren mijn naam hoorde roepen.


Op het laatste moment zag ik het, zwager Kees en schoonzus Lucy op de elektrische fiets. Ik reed nog even door maar bedacht toen dat ik best tijd had voor een kletspraatje dus omkeren en er achteraan. Inderdaad en dan sta je zomaar weer langs de weg te kletsen wat echt heerlijk is met dit prachtige weer, morgen 10 graden dus geniet er vandaag maar van. Verder maar weer en ook nog naar de Obdammerdijk waar zwager Tom en zus Gerda wonen, ook hier is men niet thuis. Dan ga je langs vier van de zes zussen en er is er maar één thuis, die familie Koomen is toch erg uithuizig met dit weer.

Bij de bocht van het Wipbruglaantje en de Lage Hoek werd ik bijna van de weg gereden door een bestelbus met aanhanger in de bocht, ik stopte om een foto te maken van de brug spiegelend in het water, toen de chauffeur terug kwam lopen en zonder dat ik het in de gaten had kwam hij z'n verontschuldiging aanbieden, "Meneer, sorry ik had U echt niet gezien" ja kijk zo kan het ook, alle lof voor deze bestuurder. Als ik dan eindelijk thuis ben staat de teller voor deze dag op 103 km genieten want dat was het wel.

Geen opmerkingen: