27 mei 2021

Kleintje toe

 


Nog even een “toetje” toe, niet lang of ver maar deze keer even naar mijn jongste zus en haar partner, beiden ook gestopt met zich verdienstelijk maken in de werkende maatschappij. Ze hadden er net 2 weken vakantie opzitten met de kleinkinderen in de caravan, het was niet ideaal begreep ik wel alle dagen wel wat regen en soms wat meer en dat bij deze lage temperaturen, nee niet prettig.


De lucht ziet somber maar het is nog droog, jammer genoeg bleef het niet droog en kon ik de bui afwachten onder een viaduct. Bij Sjaak en Lia heb ik gezellig zitten kletsen onder het genot van een drankje en zo kwamen we er achter dat het stel de laatsten in de familie waren die gestopt zijn met werken, het wordt echt een oud “zootje” denk ik dan bij mijzelf.



Als ik weer verder ga maak ik er weer een leuk rondje van waarbij ik onderweg heel veel ganzen met pullen zag en ook een aantal keren een zwanen familie waar het nest alweer verleden tijd was geworden gezien de kroost.

Tot mijn verbazing zag ik ook nog een vrij groot perceel tulpen met verschillende rassen en dus een mengeling van kleuren. Als ik weer thuis ben blijkt de teller er toch weer 73 km bij te hebben geteld ondanks een enkel klein buitje.

Geen opmerkingen: