26 mei 2021

Koerswijziging onderweg

 


Alles ging vandaag anders dan, ik van plan was, het was de bedoeling om gewoon een klein ritje te maken, ’t HEM rondje of even op en neer naar Tiny wat zal ik doen ? Het werd een ritje richting Zuidoostbeemster, dat trekt toch meer. Maar onderweg bedacht ik dat ze andere plannen had dus ze zal niet thuis zijn, even checken via een appje en inderdaad ze was even weg dus dan maar een andere bestemming zoeken wat ook in de ingeslagen richting lag.


Ja en dan dwaal ik toch heel gemakkelijk wat meer af en zo kwam ik na Purmerend richting Ilpendam en zo verder richting Amsterdam, het moet niet te gek worden had ik me voorgenomen. Dus afslaan om de kust op te zoeken en dan weer in noordelijke richting.

In de buurt van Watergang stond een auto op het fietspad en op dat moment kwam er een ligfiets van de andere kant, we stopten allebei en er volgde uiteraard een gesprek. De meneer bleek zijn Q4 te gebruiken voor woon/werkverkeer tussen Amsterdam en Purmerend en staat bij de gemeente Purmerend te boek als Peter Stokroos en wie weet misschien ontmoeten we elkaar nog wel eens, de “Zuidoost” waar Tiny woont hoort straks ook bij Purmerend.



De route moest ik weer aanpassen omdat de borden me de weg versperden en zo kwam ik langs wegen en paden die voor mij nieuw waren en dan zie je ook versiering die nou niet direct prachtig is maar wel uitzonderlijk.

Weer iets verder lag een fiets op de grond en was de eigenaar druk bezig om hem weer rijvaardig te maken, een riem van een tas was tussen de derailleur gekomen en moest met de nodige krachtinspanning worden bevrijd. Voor ik goed en wel kon helpen was het weer in orde en kon hij weer fietsend verder maar wilde eerst nog een foto maken van de Quest als dat mocht, natuurlijk, geen probleem.




Hier en daar ophaalbruggen die me niet helemaal onbekend voorkwamen en zo kwam ik weer in de meer bewoonde wereld om via Monnickendam en Volendam mijn eindbestemming op te zoeken in Middenmeer na 121 km, ik heb weer van deze rit genoten.

1 opmerking:

Unknown zei

Leuk om het even te lezen .