11 mei 2021

Noem het maar een "thuis wedstrijd"

 


Het zal deze week wel de laatste rit zijn geweest, het programma voor de komende dagen is overvol met andere bezigheden. Toch weer een heerlijk ritje gemaakt, wel over bijna vaste paden maar rustig aan dan zie je weer een hele hoop. De berichten gaven aan dat het rond 12 uur wel eens een beetje zou kunnen gaan regenen maar ik ben droog uit en thuis gekomen. Doordat ik de ervaring van vorige week had met een hele hoop vliegjes op de dijk nam ik bij voorbaat de weg onderaan de dijk in Andijk, tot ik een bord tegen kwam waar een omleiding op stond aangegeven, dus op dat punt toch maar boven op de dijk mijn weg vervolgen.


Op een te groot blad omhoog was nog daar aan toe maar uit veiligheid stoppen voor een onwillig paard en dan stoppen vroeg even later om een behoorlijke inspanning om boven te komen.

  Kort voor de licht opstand beter bekend als vuurtoren “De Ven” waren een paar vissers bezig met de netten en de “kotter” lag voor anker te wachten op terugkomst van de mannen.



Als je dan even uit de fiets komt en de bermen bekijkt is het één bloemenzee van bloeiend koolzaad. Even later door Enkhuizen en over de dijk verder naar Hoorn waar ik even verder via Grosthuizen weer in de “bewoonde” wereld verder ga naar Middenmeer wat uiteindelijk 95 km op heeft geleverd.



En mogelijk mee van de laatste bloeiende bollenvelden voor dit jaar want er wordt wel volop "gekopt"

Geen opmerkingen: