10 juni 2021

De eerste doosjes voor eigen gebruik

 


Het was vandaag een gepland kort ritje, even langs mijn naaste familie in Wervershoof, ik was al een heel tijdje geleden voor het laatst bij broer Ben en zus Margriet geweest dus even mijn neus om de hoek steken.


Ik ging van start richting Wieringerwerf omdat ik had gelezen dat de renovatie van de Medemblikkerweg inclusief het fietspad een maand eerder klaar waren dan was voorzien. Inderdaad het is een luxe om hier te fietsen.

In Medemblik is het druk met zeilbootjes die klaar worden gemaakt voor een internationaal treffen, ik zag bootjes met diverse vlaggen o.a. Nederland, Duitsland, Polen en Italië. Ben was thuis en daar even zitten kletsen om vervolgens naar Margriet te gaan die niet thuis was dan maar even langs Aad en Ans, Aad was alleen dus ook daar even kletsen en toen weer door met de bedoeling naar huis te gaan met een kleine omweg. Onderweg bedacht ik dat ik wel even via Lekermeer kon gaan, misschien zijn er al aardbeien bij het stalletje en anders sla ik meteen na de boerderij af om via de Rijndijk mijn weg te vervolgen en mogelijk is er al iets van de teelt van deze zomerkoninkjes te zien bij de kassen.

Het leek een toeval, de teler zou net op de fiets stappen toen ik er aankwam. Eerst heb ik gevraagd of ze t.z.t. weer langs de weg komen te staan, “Ja dat komen ze zeker, ze zijn wat laat dit jaar en ik was ook wat later met planten en dan werkt alles samen” hij had de aller eerste doosjes net geplukt voor eigen gebruik en misschien komen de eersten zaterdag aan de weg. Maar als ik ze neer zet zijn ze vaak binnen 5 minuten al weg vertelde hij, dus er moet eerst wat voorraad komen.


  Ik ben in elk geval gerust gesteld, zeer binnenkort kan ik m’n hart weer ophalen met heerlijke verse aardbeien zo van het land. Deze ontmoeting heeft mijn dag weer goed gemaakt en die paar km omrijden was dit best waard het totaal was 71 km als weekafsluiter.

Geen opmerkingen: