16 juni 2021

Even de benen strekken

 


Ik weet ondertussen dat ik beter tegen de kou kan als tegen de warmte en het minst tegen regen, zo dan is het er maar uit en weten jullie gelijk dat ik niet echt een zonaanbidder ben. Zo zag ik vandaag op verschillende plaatsen mensen languit op een ligbed naar de hemel staren of naar de pet of krant die ze over hun hoofd hadden getrokken, hoe houden ze dit vol vroeg ik me af. Even het HEM-rondje doen en dan is het klaar al is het nu toevallig eerst naar Medemblik dus in tegengestelde richting.


Eenmaal boven op de dijk viel deze zeilboot meteen op hel blauw met wit en dan een lekker windje en dat alles tegen een blauwe achtergrond van “hemelsblauw”.



In Enkhuizen moest ik even wachten omdat de brug omhoog ging en er een zeilboot naar de binnenhaven ging. Als ik daar sta te wachten zie ik de veerboot net vertrekken naar Stavoren en vraag me af of ik daar ooit gebruik van zal/mag maken. Ik heb al een keer gehoord dat ligfietsen op de laatste plaats komen als het voller wordt aan boord. Als ik weer op de dijk fiets speur ik de horizon af naar een man met de kano, Ed de Boer moet eigenlijk ergens te bespeuren zijn want ik meen dat zijn auto met kanobeugel bij het Broekerhavenstrandje stond.


Pas heel veel verder zag ik iets vreemds deze keer geen klomp met een zeiltje maar een kano met zeiltje en ik weet niet of het Ed was, de afstand was te groot om een scherp beeld te krijgen, toch maar een paar keer afdrukken dan zie ik wel.






Bij Hoorn gaat de waterpolitie vol gas van start en zie ik later richting Obdam een zeer groot perceel met bloeiende pioenrozen, onbegrijpelijk dat er niet geoogst werd. In Obdam even bij Tom en Gerda aan waar ik werd getrakteerd op een broodje zoute haring, heerlijk.

Ik werd er ook op attent gemaakt dat men in het kader van de E.K. voetbal de witte brug had omgetoverd naar oranje, wie zal dat betalen als hij weer normaal wit moet worden. De bewegingen van deze dag leverden uiteindelijk 99,9 km op en nergens last of problemen met de temperatuur.

Geen opmerkingen: