08 juni 2021

Een pont en heel veel zand veranderden mijn route

 


Als het weer zo blijft zoals het vandaag weer is, dan ben je de koude dagen in dit voorjaar weer snel vergeten. Het toertje van vandaag gaat weer een keer richting de kust om zo over Den Helder weer de thuisbasis op te zoeken.


Helaas het gaat weer een keer anders dan de planning was, bij St.Maartensvlotbrug was ik genoodzaakt flink om te rijden. De pont is wel geschikt voor wandelaars en fietsers maar niet voor velomobielen en hiermee vervalt meteen de rit over De Helder.



Geen probleem dan maar meer zuidelijk en zo kom ik met wat ommetjes uit in Petten waar ik de rit langs het water bij de Hondsbosche zeewering toch blijf missen, de rit door dit opgespoten kunstduin is niet interessant, eentonig en saai.


Aan het einde nog even bij de strandjutter kijken en dan weer verder door de duinen naar Schoorl en Bergen.

Helaas ook hier is het mis, over een flinke lengte is er geen fietspad meer te zien alleen maar een berg zand, wel een bord waarop staat dat fietsers verplicht moeten afstappen en dat doet iedereen of je wil of niet. Ik ben omgekeerd en via Schoorl de thuishaven weer opgezocht.







Via de “Lage Hoek” waar de grutto op z’n eigen bord stond te pronken en langs de zeikerds kom ik weer in de polder, het molengebied bij uitstek, waar bij thuiskomst net de 100 km is overschreden.

Geen opmerkingen: