27 januari 2022

Standaard bezig zijn.

 

Met STRAVA kan zelfs een 
Velomobielrit worden geselecteerd
Onderweg ontstaan zo maar startpunten



Het is weer goed gegaan, niet dat ik daar aan zou gaan twijfelen maar gewoon even vaststellen dat de lekke banden achterwege zijn gebleven. Het lijkt dan wel eens erger als dat het in werkelijkheid is, op het aantal gereden kilometers zal je mij niet horen klagen dat ik vaak lek ben gegaan. Ja, als het toevallig een aantal keren vlak op elkaar is lijkt het altijd een “ramp” maar een band plakken als je weer thuis bent is helemaal niet verkeerd om bezig te zijn. Vandaag ben ik even op en neer gereden naar Tiny in de Zuidoostbeemster, gisteren kwam er weinig van fietsen omdat we toen op verjaarsvisite moesten en vandaag kon het dus weer en het weerbericht liet het ook toe, geen regen wel een stevige wind op de zijkant vanuit het westen en als je dan Noord-Zuid als route hebt is het opletten onderweg.

De halsbandparkieten zijn steeds brutaler of vrijer en zijn zelfs niet meer bang voor de gele ligfiets, de nootjes zijn zeer in trek.

Het wolkendek breekt af en toe even open en het is prima fietsweer.

In Middenbeemster wordt al langere tijd “driftig” gebouwd en net na de kerk ga ik rechtsaf naar het fietspad wat me richting Avenhorn brengt.

Later zie ik bij de afslag richting Alkmaar dat er al omgereden zou moeten worden door fietsers en dat blijft voorlopig ook zo. Ik ga rechtdoor richting Avenhorn en heb daar weinig oponthoud door.

Eenmaal weer in Middenmeer kom ik bij de laatste afslag, 50 meter van huis, twee buurvrouwen tegen die de stokken voor de dag hebben gehaald om nog even flink in beweging te gaan. Ik stop dus en zie dat het zowel heen als terug 40 km is geweest samen weer de standaard 80 km welke kant ik ook langs ga.

Geen opmerkingen: