06 januari 2022

Weer een "zon"dag hoewel ......

 


Wat een verademing, de zon weer zien en bijna geen wind, echt weer om een rondje te maken. Ik weet dat ze bij Eric en Patricia in Oostzaan flink bezig zijn met een interne verbouwing om een kantoor in huis in te richten door de corona situatie werken ze allebei thuis en wordt een deel van de woning geblokkeerd voor normaal gebruik. De dubbele garage moet er aan geloven, één deel wordt kantoor dus daar maar even een kijkje nemen. De zon schijnt en er lijkt weinig wind te staan, ik krijg nog een telefoontje van Tiny dat ze ook even naar dochter Patricia gaat om te zien hoe de verbouwing er bij staat, dus we zullen elkaar daar wel ontmoeten. Ik heb op de heenweg toch nog wel een windje schuin tegen en met een temperatuur bij de start van 0,5 gr. boven nul is het allemaal wat frisjes.
Eenden genoeg

Mogelijk doordat het zo rustig is blijven de eenden ook bij elkaar is te zien in één van de zijsloten.
 
De buitenkant van "'t Twiske"

 In “ ’t Twiske” is het op wat verdwaalde wandelaars en fietsers na vrij rustig en kom ik na 55 km aan in Oostzaan. De voortgang staat vandaag even stil maar wat er tot op dit moment is gedaan ziet er netjes uit en als het straks klaar is lijkt het een professionele werkruimte. Later nog even een kleinigheidje oplossen en een mollenklem zetten voor een ondergrondse graver.
De  laatste of eerste brug van Oostzaan

De regenboog bij de kerk van Westbeemster

Ik ga terug via een andere weg en kom door de Beemster waar ik op een bepaald moment een begin van een regenboog zie net achter de kerk van Westbeemster en donkere luchten in de richting waar ik heen moet.
Avenhorn vanaf de Beemster gezien.

Bij Avenhorn rij ik nog in de zon maar de lucht wordt wel onheilspellend donker. Enkele kilometers verder ben ik even gestopt om de schuimdeksel erop te doen en dat bleek achteraf heel goed, een flinke bui deze keer. In de Wieringermeer heb ik de kap weer opgeborgen en kon ik met de wind vanachter het laatste stukje naar Middenmeer vol maken en stopte de dagteller voor deze dag op 110 km

Geen opmerkingen: