19 februari 2007

Quest en het "Westfrieslandspel"


Maandagmorgen, voorlopig de laatste maandag dat ik vanaf mijn eigen pad de straat op kan rijden. Aan het einde van deze week zal de straat voor minstens 4 weken open liggen voor onderhoud van het riool en afwateringssysteem. De auto zal ergens anders onder gebracht moeten worden en ook de mogelijkheid om met de Quest naar de doorgaande weg te komen zal voor een bepaalde tijd moeilijk zo niet onmogelijk worden.
Maar vandaag toch nog maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog even een rondje te maken, weinig wind geen regen en ook nog een momentje de zon gezien, hoewel dat maar heel kort was. De route ging weer als vanouds richting Zuidoostbeemster daar heb ik even wat afgegeven en meteen weer verder omdat mijn vriendin net van start ging naar de tennisbaan om zich daar een poos heerlijk uit te leven. En dan via het fietspad langs het kanaal voor Purmerend rechtsaf richting Oost-Graftdijk, West-Graftdijk enz. tot voor Alkmaar en dan rechtsaf richting Schermerhorn, via wat omwegen en “snelle” wegen kwam ik op de Obdammerdijk waar de koffie zo gezet was.
Op dat adres kreeg ik een ruime toelichting op een nieuw spel wat in de maak is, het “Westfrieslandspel”. Een heel leuk spel met alle denkbare vragen over Westfriesland, wie bedenkt zoiets, 3000 vragen in een aantal categorieën met antwoorden en zo’n 500 foto’s die allemaal betrekking hebben op van alles en nog wat binnen de Westfrieseomringdijk, bij vele fietsers bekend om z’n uitgestrektheid. Als hoofdplaatsen op de ronde over de dijk op het speelbord staan plaatsen als Alkmaar, Hoorn , Enkhuizen , Medemblik en Schagen en op het platteland zijn de 2 startplaatsen gecreëerd.
Ik was één van de gelukkigen die dit spel met nog een aantal mensen een aantal weken geleden voor het eerste mocht “proefspelen” voor het in productie zal worden genomen en hoe …………..
Geboren en getogen op dat Westfriese land en in de veronderstelling dat ik heel wat wist over Westfriesland zowel over het dialect de geschiedenis de foto’s en alles wat ik nog meer kreeg te beantwoorden, nou vergeet het maar, ik was op les, niks meer en niks minder.
Wat is er veel meer in dit spel samen gevat dan de doorsnee burger zou kunnen vermoeden. Voor iedereen die iets zoekt, voor zomaar een cadeautje of voor het vullen van de sinterklaas of kerstpakketten een geweldig leuk cadeau waar zeer veel zorg aan is besteed.
Er is al belangstelling van een aantal bedrijven die het als een heel leuk cadeau zien voor het kerstpakket voor het personeel aan het eind van dit jaar. Zelfs voor intekenen is mogelijk heb ik begrepen mail mij eventueel voor meer gegevens.
Met dit laatste ritje, wat bij thuiskomst meer op een rit leek van 109 km is de totaalstand nu op 12.281 km gekomen en was mijn gemiddelde vandaag 35,3 km p/u op de teller en volgens de GPS 107,6 km met een gem. van 35,1 km p/u dus welke moet ik nu serieus nemen, het is voor mij om het even maar wel duidelijk dat er weinig afwijking zit in de apparatuur.

Geen opmerkingen: