05 maart 2007

Zomaar een ritje



Het is vandaag de 5e maart en de berichten zijn matig tot slecht te noemen maar als ik buiten kijk valt het allemaal erg mee. De zon zie ik zelfs af en toe en de wind is ook nog acceptabel dus ik denk er over om toch maar alles zo te regelen dat een rondje fietsen er weer in kan zitten.
Eerst wat boodschappen gedaan om wat in huis te hebben dat als warme maaltijd kan worden gebruikt en dan op naar mijn vriendin waar mijn gele “banaan” (dat zeggen de kleinkinderen) onderdak heeft gevonden zolang er bij mij in de straat gegraven wordt. De vorige keer heb ik me op vreemd terrein begeven, d.w.z. in de omgeving van Purmerend en zuidelijker en dan speciaal de “binnenlanden” in, dat is niet goed uitgepakt en dus heb ik besloten om vandaag weer een bekender pad te volgen maar nu eens in omgekeerde volgorde.
Niet van Middenmeer naar Zuidoostbeemster en dan met een omweg weer naar huis maar vandaag eerst met de auto naar Zuidoostbeemster en vervolgens daar van start voor een leuk ritje met de Quest. Eerst richting Obdam, even horen hoe het loopt met de voorintekening van het Westfrieslandspel, mijn zus Gerda vertelde trotst dat ze al ruim 1650 voorinschrijvingen hadden en daar was ze druk mee bezig alle namen en adressen in de computer te zetten.
Ik verbaas me elke keer weer over de hoeveelheid werk die er aan vast zit, eerst hebben ze al die vragen met antwoorden op een rijtje gezet en nu de organisatie van de bestellingen, eerlijk petje af voor zoveel inzet en het resultaat.
Maar goed ik ben fietser en geen spelletjesmaniak dus na de koffie weer op pad, laat ik eens kijken of ik bij mijn huis kan komen, vanmorgen lagen er nog een aantal tegels van het trottoir en stond de hele “handel” bij mij voor de deur, wie weet misschien lukt het nog een keer en dan kan ik meteen even wat eten en vervolgens weer op de retour omschakelen.
Het is gelukt, onderweg kwam ik er wel achter dat de wind af en toe toch “pittig” begon te blazen van de zijkant dus een beetje extra controle op de rijrichting was af en toe wel nodig. Gelukkig is alles goed gegaan en ook met een klein ommetje kwam ik om kwart voor 3 weer aan op het startpunt en stond er 120 km op de teller, het totaal staat nu als ik het goed heb gezien op 12.420 km. Ook de overige gegevens heb ik genoteerd vanaf de GPS, het bewogen gemiddelde stond op 33,7 km p/u en het maximum is ergens 53 km geweest, dus alles werkt nog redelijk en ik heb weer een geweldige dag gehad.

Geen opmerkingen: